اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره سرداران و 400 شهید میبد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: چهارمین یادواره سرداران و 400 شهید شهرستان میبد از 25 مهرماه تا 15 آبان‌ماه به مدت 15 روز در میبد برگزار می‌شود.

یادواره سرداران و 400 شهید میبد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دبیر برگزاری این یادواره پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد از برگزاری چهارمین یادواره سرداران و 400 شهید شهرستان میبد به مدت 15 روز خبر و اظهار داشت: این یادواره با اجرای برنامه‌های ویژه در مصلای آیت‌الله اعرافی برگزار می‌شود.
جلال دهقانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری این یادواره افزود: اواخر سال گذشته به پیشنهاد آیت‌الله اعرافی، امام جمعه میبد، قرار شد این یادواره برگزار شود و در این راستا 9 کمیته تخصصی با حضور بیشتر ادارات شهرستان میبد تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: این یادواره در سه بخش نمایشگاه‌های تخصصی، رزمایش و اجلاسیه برگزار می‌شود.
دهقانی ادامه داد: در بخش رزمایش، عملیات والفجر در محل مصلی بازسازی شده یکی از فرماندهان شیمیایی روایتگری این عملیات را بر عهده دارد.
وی یادآور شد: این رزمایش از 28 مهرماه تا اول آبان‌ماه به مدت چهار شب بعد از نماز مغرب و عشا در مصلا برگزار می‌شود.
دهقان همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حاشیه این یادواره خاطرنشان کرد: پرواز پاراموتور، عملیات راپل، تعقیب و گریز و دستگیری، عملیات خلع سلاح، روایتگری سرداران استان و ... از بخش‌های مهم این جشنواره به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برای برگزاری این اجلاسیه 5 تا 7 هزار نفر در محل مصلی حضور یابند و در مجموع امسال برای بازدید 100هزار نفر از نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.
دهقان اظهار داشت: در این نمایشگاه این یادواره سپاه، دانشگاه‌ها، برخی هیئت‌های مذهبی و ... غرفه دارند.
وی افزود: در یکی از غرفه‌ها نیز پشتیبانی زنان در دوران دفاع مقدس در قالب نمایش پخت نان، تهیه غذا و آجیل و ... به نمایش گذاشته می‌شود.
دهقان همچنین یادآور شد: در روز 15 آبان‌ماه که اختتامیه این یادواره برگزار خواهد شد، دعای عرفه در مصلا برگزار می‌شود و به صورت مستقیم نیز از شبکه استانی پخش خواهد شد.
وی با اشاره تنها شهیده شهرستان میبد عنوان کرد: صدیقه پهلوان شمسی، تنها شهید شهرستان میبد است که در انفجار کربلا به شهادت رسیده است.
دهقان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان میبد افزود: بلوار ورودی شهرستان به نام سرداران شهید نامگذاری شده و تاکنون نیز شش کتاب درباره زندگی‌نامه سرداران و گلچین وصیت‌نامه شهدای میبد و کل شهدای استان یزد جمع‌آوری شده که بعد از یادواره در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
وی همچنین از انتشار 20 جلد کتاب از زندگی‌نامه شهدای شاخص استان یزد خبر داد.
دهقان یادآور شد: کار راه‌اندازی تخصصی‌ترین سایت مربوط به شهدای میبد نیز با 60 درصد پیشرفت انجام شده و 16 تابلوی ثابت از شهدا و سرداران شهید در شهرستان میبد نصب شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول