اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس خبر داد:

آبیاری 85 درصد فضای سبز فردوس با آب غیرشرب

خبرگزاری فارس: شهردار فردوس گفت: با اجرای طرح جداسازی آب شرب از غیرشرب شهرستان، در حال حاضر بیش از 85 درصد فضای سبز شهرستان با آب غیرشرب آبیاری می‌شود.

آبیاری 85 درصد فضای سبز فردوس با آب غیرشرب
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید مهدی علیپرست صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در اجرای سیاست صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی موجود و با توجه به کاهش نزولات جوی در یک دهه گذشته، عملیات اجرایی طرح جداسازی آب شرب از غیر شرب از سال 87 آغاز شد.
وی اجرای خط انتقال آب چاه‌های اسلامیه به پارک دلگشا به طول پنج کیلومتر، اجرای خطوط انتقال آب چاه پارک ملت به پارک دلگشا به طول دو کیلومتر و تجهیز موتورخانه و ایستگاه‌های پمپاژ در طول مسیر را از اقدامات اجرایی این پروژه عنوان کرد.
علیپرست هزینه اجرای طرح را مبلغ 2 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم تامین اعتبار لازم، روند اجرای پروژه متوقف و منتظر اعتبارات هستیم.
شهردار فردوس مساحت فضای سبز شهرستان را 90 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: حدود 15 درصد از فضای سبز شهرستان با آب شرب آبیاری می‌شود که با اتمام پروژه جداسازی آب شرب از غیرشرب، همه فضای سبز شهرستان با آب غیر شرب آبیاری می‌شود.
وی استاندارد جهانی سرانه فضای سبز برای هر نفر را 13 مترمربع اعلام کرد و گفت: سرانه فضای سبز در شهرستان فردوس به ازای هر نفر 32 مترمربع است.
علیپرست ایجاد فضای سبز در سه پارک خطی خیابان سعدی به وسعت 3 هزار و 200 مترمربع، تکمیل فضای سبز بوستان ورزش، آغاز اجرای فضای سبز ترمینال مسافربری، اجرای چمن‌کاری در پارک دلگشا، بوستان نسترن و قسمت انتهایی بلوار بهشتی به مساحت 23 هزار مترمربع را از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش فضای سبز شهرستان برشمرد.
شهردار فردوس از قطع بیش از 39 هزار اصله درخت طی سه سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: بر اثر خشکسالی و سرمازدگی چند سال اخیر، درختان سطح شهرستان که فاقد آفت بودند بر اثر بروز سرمازدگی و خشکسالی از بین رفت.
علیپرست تصریح کرد: در حال حاضر نیز به دلیل پایین آمدن کیفیت آب آبیاری، کمبود آب و طولانی شدن مدارهای آبیاری، بروز آفات در درختان زیاد شده و سبب از بین رفتن درختان می‌شود.
شهردار فردوس بهسازی میدان امام رضا(ع)، احداث فضای سبز و پارک ترافیک را از اولویت های کاری واحد فضای سبز شهرداری در سال جاری عنوان کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول