اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون آموزش و پرورش نهبندان؛

برنامه‌های هفته بهداشت و روان نهبندان تشریح شد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش نهبندان برنامه‌های هفته بهداشت روان این شهرستان را به مناسبت فرار رسیدن این هفته تشریح کرد.

برنامه‌های هفته بهداشت و روان نهبندان تشریح شد
عبدالصمد مومن‌ز‌اده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان ضمن گرامیداشت و تشریح برنامه‌های هفته بهداشت و روان در این شهرستان اظهار داشت: هدف بهداشت روان یا سلامت روانی رسیدن به آرامش و رضایت باطن است.
وی ادامه داد: در مکتب متعالی اسلام آموزه‌هایی را می‌یابیم که در رسیدن به این هدف می تواند بسیار مؤثر باشد، برای مثال آموزه‌هایی چون صبر و توکل که سلامت روانی و آرامش فرد دیندار را تضمین می‌کنند.
معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش نهبندان با بیان اینکه بهداشت روان چیزی فراتر از فقدان یا نبود بیماری روانی است، تصریح کرد: بعد مثبت بهداشت روان که سازمان بهداشت جهانی نیز بر روی آن تاکید دارد، در تعریف سلامتی لحاظ شده که "سلامتی یک حالت رفاه فیزیکی، روانی و اجتماعی نه فقط فقدان بیماری و یا ناتوانی است".
مومن‌زاده افزود: مفهوم بهداشت روان شامل رفاه ذهنی، احساس خودتوانمندی، خودمختاری، کفایت، درک همبستگی بین نسلی و توانایی تشخیص استعدادهای بالقوه هوشی و عاطفی در خود است.
وی شعار هفته بهداشت روان امسال در آموزش و پرورش را "پیش به سوی سرمایه‌گذاری در سلامت روان دانش‌آموزان" عنوان کرد و گفت: مجری اصلی برگزاری برنامه‌های هفته بهداشت روان در این شهرستان مدیریت آموزش و پرورش و کارشناسان این نهاد هستند.
معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش نهبندان ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش‌آموزان نسبت به مسائل روان با تاکید بر آموزه‌های دینی و تبیین و تقویت اهمیت جایگاه سلامت روان در منظر نظام تعلیم و تربیت اسلامی را از عمده اهداف برگزاری با شکوه برگزار شدن برنامه‌های هفته بهداشت روان دانست.
مومن‌زاده اظهار داشت: تبیین و تاکید بر اهمیت نقش سلامت روان در بهبود فرایند تربیتی و آمورشی دانش‌آموزان، کارکرد معلمان و سایر کارکنان مدارس با رویکرد ارزشی و معنوی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه طی این هفته همایش، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با انجام تبلیغات موثر و مناسب در ارتباط با بهداشت روان در سطح مدارس برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری مسابقات نقاشی با موضوعاتی چون مدرسه دوست‌ داشتنی من، آینده من و محیط اجتماعی من در سطح مدارس شهرستان برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش نهبندان تصریح کرد: طی این هفته از شخصیت‌های علمی، مذهبی و فرهنگی به منظور سخنرانی به تناسب روزشمار هفته بهداشت روان با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و بومی منطقه دعوت به عمل می‌آید.
مومن‌زاده استفاده از روحانیون و مبلغین را برای ترویج و تعمیق بهداشت روان از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار موثر دانست و افزود: برای برنامه‌ها و آموزش‌های تخصصی از کارشناسان پزشکی شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی شهرستان دعوت می‌شود.
وی گفت: طی هفته بهداشت روان در نهبندان نمایشگاه آثار برگزیده برای علاقمندان برگزار می‌شود.
انتهای پیام /خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول