اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در ساحل عاج خبر داد:

معرفی 30 کالا برای حضور در نمایشگاه خارجی

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در کشور ساحل عاج گفت: برای شرکت سرمایه‌گذاران در نمایشگاه ساحل عاج، 30 کالا معرفی شده است.

معرفی 30 کالا برای حضور در نمایشگاه خارجی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدرضا نوبختی شامگاه سه‎شنبه در حاشیه نشست با تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان گلستان که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن این استان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: به سرمایه‎گذاران توصیه نمی‎کنم سرمایه در آن کشور گذاشته شود، گرچه ساحل عاج کشور باثباتی است؛ اما سرمایه‎گذار باید با تجارت وارد میدان شوند.
وی خطاب به تجار و سرمایه‎گذاران تصریح کرد: نمی‎خواهم از طریق دیدگاهی شخصی، شما را به این  سوق دهم لذا ارزیابی شما در تشخیص موقعیت تجاری و صنعتی مفیدتر خواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه هر ساله نمایشگاه‎هایی در ساحل عاج برگزار می‎شود، خاطرنشان کرد: بنا بود شرکت آرین به عنوان یک شرکت واسطه اقدام به برگزاری این نمایشگاه کند که 50 درصد هزینه‎ها را از سوی سازمان توسعه تجارت و 10 درصد نیز از شرکت واسطه تامین می‎شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج با بیان اینکه تجربه خوبی از نمایشگاه‎ها ندارم بر این نکته تاکید کرد و افزود: شرکت‎های واسطه چیزی حدود 20 تا30 شرکت را در نمایشگاه دخیل می‎کنند و 10 درصد سود می‎برند و هر چه نمایشگاه وسیع‎تر باشد این به نفع شرکت‎ها است.
نوبختی معضلی که گریبانگیر سرمایه‎گذاران می‎شود را در عدم فروش کالا عنوان کرد و افزود: برای ما حضور 60 شرکت و گرفتن 60 غرفه در این نمایشگاه‎ها ارجحیت ندارد بلکه مهم‌ترین اولویت این است که حتی اگر تعداد کمی از سرمایه‎گذاران در نمایشگاه شرکت کنند از آنجا راضی بازگردند، لذا لیستی از اقلام مورد نظر تهیه شده که بازار خوبی برای فروش در آنجا دیده می‎شود.
وی با اشاره به اینکه نباید سرمایه ملی در اقتصاد و تجارت، مورد صدمه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: سیاست ما بر این نهاده شده که کالاهای پرفروش برای عرضه انتخاب شوند تا از هزینه‎های اضافی در اجاره غرفه، انبار و حمل و نقل خودداری شود.
این مسئول بیان داشت: هیچ گونه تسهیلاتی به سرمایه گذاران داده نمی‎شود، اما آنها از معافیت‎های مالی برخوردار می‎شوند.
نوبختی با اشاره به اینکه آنها در بخش انفورماتیک خیلی پیشرفته هستند به سرمایه‎گذاران گفت: شرکت‎های فرانسوی و آفریقای جنوبی کاملا این حوزه را پوشش داده‌اند که برای سرمایه‎گذاری در این بخش خوشبین نیستم چرا که از گذشته شرکت‎های دیگری جایگاه خود را در این زمینه پیدا کرده و از ما قوی ترند.
وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت، مخاطبان محدودی در دنیا داریم به فعالان اقتصادی بر این نکته تاکید کرد و بیان داشت: برخی سرمایه‎گذاری‎ها، به دلیل اینکه با اعتقادات و فرهنگ ما سازگاری ندارند مامن خوبی برای گردشگران خارجی نیست، لذا ساخت رستوران‎های تفریحی نمی‎تواند سرمایه‎گذاری خوبی در این زمینه باشد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج در خصوص اینکه ارائه صنایع دستی نیز نمی‌تواند تجارت خوبی برای این کشور محسوب شود، اذعان داشت: نیروی کار ارزان و بیکاری زیاد، تنوع صنایع دستی را افزایش داده با وجودی که هزینه تولید در کشور ما بالا است فروش این نوع کالا نیز موفقیت‎آمیز نخواهد بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول