اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان خبر داد:

اختصاص بودجه به مکتب‌خانه‌ها

خبرگزاری فارس: قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده برای تمام ائمه جمعه اهل سنت قشم حقوق اختصاص می‌یابد از واریز حقوق این ائمه به حسابی مشترک خبر داد.

اختصاص بودجه به مکتب‌خانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره جنوبی قشم، حجت‌الاسلام محمد مریدی در نشست ائمه جمعه این جزیره که با هدف همفکری و تبادل نظر بیشتر و با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان در روستای طبل برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری از وحدت رویه و تعامل بین پیروان مذاهب شیعه و سنی گزارشی از عملکرد دفتر امور اهل سنت هرمزگان در مورد خدمات رسانی به اهل سنت قشم ارائه کرد.
وی افزود: با پیگیری انجام شده برای تمامی ائمه جمعه اهل سنت قشم حقوق پرداخت می‌شود و به زودی حقوق ائمه جمعه به یک حساب مشترک دفتر امور اهل سنت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود.

* توجه ویژه به مکتب‌خانه‌ها
قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به امور مکتب‌خانه‌ها شده است، افزود: در سال آینده بودجه خوبی برای مکتب‌خانه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.
مریدی با اشاره به کلاس‌های تمهیدی حج افزود: بیشترین روحانی کاروان‌های حج اهل سنت به شهرستان قشم اختصاص دارد و کلاس‌های امسال از آبان ماه آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر نقش ائمه جمعه در تبیین مسائل روز جهان اسلام افزود: یکی از ضرورت‌های امروز جهان اسلام بیان مسائل روز جهان اسلام است که ائمه جمعه باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه دعوت مردم برای شرکت در انتخابات و حضور گسترده آنها در این عرصه است.

* درخواست امام جمعه اهل سنت قشم برای تخفیف برق مساجد
امام جمعه قشم شیخ عبدالرحیم خطیبی ضمن قدردانی از مساعدت دفتر امور اهل سنت هرمزگان در پیگیری و حل مشکلات امور اهل سنت اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان و ائمه جمعه و روحانیون قشم وجود دارد.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله صورتحساب بالای قبوض برق مساجد، ضمن درخواست برای اخذ تخفیف در صورتحساب مصرفی، مساجد را به صرفه جویی بیشتر در این امر فراخواند.
در این گردهمایی حجت‌الاسلام محمد صفری مسئول امور روحانیون دفتر امور اهل سنت هرمزگان نیز با اشاره به همکاری روحانیون و شورای روحانیت قشم افزود: شورای روحانیت قشم بهترین و فعال‌ترین شورای روحانیت استان است.
وی افزود حقوق ائمه جمعه چه به لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی افزایش یافته است.
در این دیدار جمعی از ائمه جمعه اهل سنت قشم به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول