اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

نوسازی 5 هکتار بافت فرسوده در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قزوین گفت: در قزوین 5 هکتار بافت فرسوده بازسازی و نوسازی شده است.

نوسازی 5 هکتار بافت فرسوده در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد‌نادر محمد‌زاده سه‌شنبه شب در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما با وسعت بسیار بافت فرسوده در کشور روبه‌رو هستیم و علت ورود به بافت فرسوده این است که شهرهای ما در معرض خطر زلزله و حوادث هستند و ساختمان‌های بافت فرسوده امنیت کافی را ندارند.
وی ادامه داد: از طرفی دسترسی برای خدمات‌رسانی در بافت‌های فرسوده پایین است و در شرایطی که کشور با این وسعت نیاز روبه‌رو است دولت همه همت خود را گذاشته است و به هیچ پروژه بافت فرسوده «نه» نمی‌گوید.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: با تسهیلات و کمک‌هایی که در بافت فرسوده می‌شود می‌خواهیم پروژه را از وضعیت غیراقتصادی به اقتصادی برسانیم و ارزش و انگیزه‌ای برای متقاضی ایجاد شود.
وی عنوان کرد: به هر حال منابع محدود است و سعی ما این است با کمک دولت این بافت فرسوده رونق گیرد و این امر نیز صورت گرفته به طوری که صدور پروانه در منطقه یک قزوین که 80 درصد آن در بافت فرسوده است، سه برابر رشد داشته است.
محمدزاده با اشاره به مسکن مهر توضیح داد: در سرشماری سال 85، کشور یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در آن زمان نیاز داشت، یعنی 17 میلیون و 500 هزار خانوار در کشور با 16 میلیون خانه بود و در واقع به ازای هر 110 خانوار در کشور 100 خانه وجود داشت.
وی افزود: در کنار این موضوع ثبت ازدواج از 600 تا 700 هزار مورد در آن زمان به 900 هزار ازدواج رسیده است که سرپناه جدید می‌خواهند و برای این نیاز حجیم نمی‌شود در بافت برای این موضوع تصمیم‌گیری شود و دولت با اجرای مسکن مهر توانسته مسئله آن حجم نیاز را حل کند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قزوین خاطر‌نشان کرد: در همه ایران و در قزوین هر فردی فاقد مسکن اگر واجد شرایط باشد در کمتر از 9 ماه می‌تواند صاحب مسکن شود و این رکودی است که در ایران سابقه نداشته است و با قیمت یک پراید می‌شود، صاحب مسکن شد.
وی در خصوص حمایت دولت در بافت فرسوده اعلام کرد: امروز حمایت‌هایی در بافت فرسوده علاوه بر پرداخت تسهیلات می‌شود به طوری که در بحث تراکم 99 درصد واحدها در بافت فرسوده دو طبقه بیشتر نبودند که الان حتی پنج طبقه نیز در این بافت داریم و بیشتر واحدها سه تا چهار طبقه هستند.
محمدزاده عنوان کرد: درصد قابل توجهی از بافت فرسوده قزوین در محدوده میراثی است یعنی نمی‌شود آنجا طبقه اضافه کرد و در آن حوزه سطح اشغال اضافه شده است و در گذشته سطح اشغال و تراکم مجاز آن 100 بوده و اکنون 160 شده است.
وی اضافه کرد: کار دیگری که شهرداری قزوین در بافت فرسوده کرده این است که مصوبه دولت 50 درصد تخفیف در عوارض است ولی شهرداری قزوین 70 درصد تخفیف در عوارض داده است، پول تراکم در همه شهر برای هر ساختمانی که بیش از دو طبقه است، اخذ می‌شود ولی در بافت فرسوده در بیش از سه طبقه اخذ می‌شود.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قزوین خاطر‌نشان کرد: در قزوین 5 هکتار بافت فرسوده بازسازی و نوسازی شده و از سال 70 تاکنون 2 هزار پلاک در محدوده بافت فرسوده قزوین نوسازی شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول