اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال نابینایان خبر داد:

ایجاد آکادمی دائمی فوتبال در صومعه سرا

خبرگزاری فارس: دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کم‌بینایان و نابینایان کشور از ایجاد نخستین آکادمی دائمی فوتبال گیلان در صومعه‌سرا خبر داد.

ایجاد آکادمی دائمی فوتبال در صومعه سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مرتضی معبودی عصر امروز در دیدار با رئیس اداره تربیت بدنی این شهرستان به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش، با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه ورزش و ورزشکار اظهار داشت: به جای آنکه قهرمان‌سوزی کنیم بهتر است داشته‌های ورزشی خود را قوت دهیم.
وی با بیان اینکه جوانان با سعی و تلاش و همراه با علاقه باید در عرصه ورزش گام بگذارند، ابراز داشت: قهرمانی در عرصه ورزش زودگذر است و این محدودیت‌هاست که از انسان‌ها ستاره می‌سازد.
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کم‌بینایان و نابینایان کشور از تشکیل نخستین آکادمی دائمی فوتبال گیلان در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: از ماه آینده ثبت نام ورزشکاران برای عضویت در این آکادمی واقع در بخش تولم‌شهر صومعه‌سرا آغاز می‌شود.
وی، آموزش تخصصی ورزش فوتبال و آموزش ویژه دروازه‌بانی را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها و اهداف تشکیل این آکادمی عنوان کرد.
معبودی، اساس انگیزه برپایی آکادمی فوتبال در گیلان را ابتدا آموزش اختصاصی فوتبال و دروازه‌بانی برای جوانان ذکر کرد و افزود: درخواست مربیان تایلند، کره جنوبی و آلمان در جریان بازی‌های آسیا مبنی بر تشکیل یک آکادمی تخصصی فوتبال از دیگر این دلایل برای تشکیل آکادمی فوتبال بود. 
وی با اشاره به اینکه زمین این رشته و دروازه آن در ابعاد کوچک‌تر از زمین فوتبال است، اضافه کرد: در واقع فوتسالی است که در زمین چمن برگزار می‌شود.
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال نابینایان ایران ادامه داد: هر تیم دارای پنج بازیکن در زمین است و ار آنجا که محوطه جریمه 2 متر و دروازه‌بان حق خروج و تک به تک را ندارد از این رو دروازه‌بان خاص و با انعطاف بالا را می‌طلبد.
به گفته وی، بازی کردن در این رشته بسیار سخت‌تر از بازی در فوتبال است.
معبودی درباره شرکت خود در بازی‌های آینده در سطح ملی، اظهار داشت: در حال حاضر در اردوی آمادگی در تبریز به سر می‌بریم که این اردو به منظور حضوری قوی برای انتخابی المپیک لندن در آذر سال جاری در ژاپن است.
وی اذعان داشت: با توجه به قهرمانی‌های مداوم تیم ملی کم‌بینایان ایران، کشورهای دیگر با انگیزه بیشتری روی تاکتیک‌های ما کار می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که فوتبال کم‌بینایان و نابینایان کشور ما با توجه به چهار سالگی آن بالاترین رتبه جهانی را دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول