اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

تبدیل بندر رجایی به بارانداز بزرگ بین‌المللی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان، بندر شهید رجایی به بارانداز بزرگ بین‌المللی و مرکز لجستیک بندری برای توسعه تجارت کشورهای عضو اکو تبدیل می‌شود.

تبدیل بندر رجایی به بارانداز بزرگ بین‌المللی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس سید عطا‌ءالله صدر دقایقی پیش در کنفرانس توسعه ترانزیت و لجستیک در منطقه اکو اظهار داشت: هنگامی که با پیوستن اعضای جدید به این سازمان مهم و منطقه‌ای در حدود 20 سال پیش، فعالیت‌های سازمان در قالب همکاری‌‌های اقتصادی اکو گسترش یافت شاید کسی فکر نمی‌کرد که این سازمان مهم اقتصادی در منطقه از چه قابلیت‌ها و توانایی‌ها برخوردار است.
وی افزود: امروز که شاهد برگزاری این کنفرانس ارزشمند در بندرعباس با هدف راه‌اندازی اولین قطار سراسری و ترانزیتی بین بندرعباس ـ آلماتی هستیم به اهمیت این پیوند مهم اقتصادی بین کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی پی می‌بریم.
وی با بیان اینکه کشور ایران با دارا بودن 5 هزار و 800 کیلومتر طول سواحل در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر، دارای 11 بندر تجاری اصلی است تصریح کرد: ظرفیت جابجایی کالا در بنادر تجاری ایران با 163 میلیون تن در سال است.
صدر ادامه داد: بندر رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران دارای وسعتی برابر با 4 هزار و 800 هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی با ظرفیت توان 80 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال و ظرفیت سالانه جابجایی 4 میلیون TEU کانتینر در جنوب ایران خودنمایی می‌کند.
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان دریانوردی کشور تصریح کرد: با تکمیل فاز ۲ توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر به 6 میلیون TEU کانتینر افزایش می‌یابد که در واقع نقش هاب را ایفا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم بندر شهید رجایی را به بارانداز بزرگ بین‌‌المللی و مرکز لجستیک بندری برای تامین کالاهای مورد نیاز و صادرات و واردات کشورهای اکو و توسعه سهم بازار بین‌المللی عضو اکو تبدیل کنیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول