خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی برنامههای توسعهای این سازمان، بندر شهید رجایی به بارانداز بزرگ بینالمللی و مرکز لجستیک بندری برای توسعه تجارت کشورهای عضو اکو تبدیل میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس سید عطاءالله صدر دقایقی پیش در کنفرانس توسعه ترانزیت و لجستیک در منطقه اکو اظهار داشت: هنگامی که با پیوستن اعضای جدید به این سازمان مهم و منطقهای در حدود 20 سال پیش، فعالیتهای سازمان در قالب همکاریهای اقتصادی اکو گسترش یافت شاید کسی فکر نمیکرد که این سازمان مهم اقتصادی در منطقه از چه قابلیتها و تواناییها برخوردار است.
وی افزود: امروز که شاهد برگزاری این کنفرانس ارزشمند در بندرعباس با هدف راهاندازی اولین قطار سراسری و ترانزیتی بین بندرعباس ـ آلماتی هستیم به اهمیت این پیوند مهم اقتصادی بین کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی پی میبریم.
وی با بیان اینکه کشور ایران با دارا بودن 5 هزار و 800 کیلومتر طول سواحل در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر، دارای 11 بندر تجاری اصلی است تصریح کرد: ظرفیت جابجایی کالا در بنادر تجاری ایران با 163 میلیون تن در سال است.
صدر ادامه داد: بندر رجایی بهعنوان بزرگترین بندر ایران دارای وسعتی برابر با 4 هزار و 800 هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی با ظرفیت توان 80 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال و ظرفیت سالانه جابجایی 4 میلیون TEU کانتینر در جنوب ایران خودنمایی میکند.
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان دریانوردی کشور تصریح کرد: با تکمیل فاز ۲ توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر به 6 میلیون TEU کانتینر افزایش مییابد که در واقع نقش هاب را ایفا میکند.
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم بندر شهید رجایی را به بارانداز بزرگ بینالمللی و مرکز لجستیک بندری برای تامین کالاهای مورد نیاز و صادرات و واردات کشورهای اکو و توسعه سهم بازار بینالمللی عضو اکو تبدیل کنیم.
انتهای پیام/ح20
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
http://fna.ir/
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد