اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم‌:

کانون‌های خواهران در زمینه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی موفق بوده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: کانون‌های خواهران در زمینه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و هسته‌های پژوهشی درصد بیشتری نسبت به برادران را به خود اختصاص داده‌اند.

کانون‌های خواهران در زمینه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی موفق بوده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام سعید روحانی در نشست خبری که ‌ظهر امروز با حضور رسانه‌های گروهی در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد، اظهار کرد: دو کانون جیش المهدی و کوثرالامین از استان قم در میان 23 کانون برگزیده‌ای هستند که در چهارمین دوره فراخوان پژوهش کل کشور انتخاب شده‌اند.
وی افزود: سال جاری تفاهم امه‌هایی با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم به امضا رسید و اعضای این کانون‌ها در رشته‌های متنوعی در قالب طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم شرکت کردند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم با بیان اینکه برنامه‌های سه ماهه نخست سال جاری در ادامه برنامه‌های اوقات فراغت سال تحصیلی گذشته بوده است، ابراز کرد: در تابستان امسال فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد با تفاوت محسوسی از لحاظ کیفی و کمی اجرا شد. 
وی خاطرنشان کرد: هر چند سیاست ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور کاهش تعداد جشنواره و افزایش کیفی آنهاست اما در استان قم تمام جشنواره‌ها مانند سال‌های گذشته با عناوین مختلف به مرحله اجرا درآمده است. 
روحانی به برگزاری جشنواره ورزشی ویژه کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: برنامه‌های دیگری نظیر جشنواره قرآنی مدهامتان و جشنواره گلدسته‌های سفید نیز در استان قم برگزار شده‌اند ضمن اینکه در این زمینه می‌توان به برنامه‌های فرهنگی ویژه سالگرد ارتحال امام راحل(ره) نیز در رشته‌های گوناگونی چون کتابخوانی و مسابقات پیامکی اشاره کرد. 
وی بیان کرد: در ماه شعبان سال جاری، جشنواره شوق انتظار همزمان با سراسر کشور در قم نیز برگزار شد ضمن اینکه نمایشگاه یک گام تا ظهور و مسابقه کتابخوانی با عنوان بصیرت مهدوی از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم بود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در سال جاری اشاره کرد و گفت: سعی کردیم زمینه بازدید مسئولان کانون‌های مساجد استان قم از نمایشگاه قرآن کریم را فراهم سازیم علاوه بر آن نمایشگاه خروش عزت ویژه این ماه نیز در سطح شهر برگزار شد.
وی برگزاری مسابقاتی ویژه دهه کرامت را از دیگر فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برشمرد و خاطرنشان کرد: اردوهای تفریحی استانی و خارج از استان و نیز رزرو استخر و سالن ورزشی از دیگر اقدامات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم در طول تابستان سال جاری بود.
روحانی در ادامه به تعداد کل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 221 کانون ویژه برادران و 103 کانون ویژه خواهران در سطح استان قم وجود دارند که از این میان با 80 کانون دختران و 151 کانون پسران تفاهمنامه امضا شده است. 
وی گفت: 32 درصد کانون‌های خواهران و 68 درصد کانون‌های برادران در طرح اوقات فراغت شرکت داشتند ضمن اینکه برنامه‌هایی نیز به صورت اختیاری برای کانون‌های مساجد در نظر گرفته شده و در صورت اجرای آنها توسط هر مرکز، حمایت‌های خاصی از آنها صورت می‌گیرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم برنامه‌های اختیاری را شامل ایجاد هسته‌های پژوهشی و کرسی‌های آزاداندیشی، سنگرنت ویژه فضای سایبری و حلقه‌های کتاب خوانی در قالب طرح‌های مطالعاتی دانست و اظهار کرد: کانون‌های خواهران در زمینه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و هسته‌های پژوهشی درصد بیشتری نسبت به برادران را به خود اختصاص داده‌اند.
وی از انجام حداقل دو مورد بازرسی از هر کانون در طول سال خبر داد و افزود: 235 کانون برادران و 129 کانون خواهران قبل و در میانه ماه مبارک رمضان مورد بازرسی قرار گرفتند تا از نظر کم و کیف برنامه‌های انجام شده ارزیابی دقیقی در مورد آنها صورت گیرد.
روحانی تصریح کرد: در طول دوره اوقات فراغت تابستان سال جاری، بیش از 777 هزار و 239 نفرساعت فعالیت در کانون‌های برادران و 377 هزار و 924 نفر ساعت در کانون‌های خواهران استان قم در زمینه فعالیت‌های اجباری صورت گرفته است.
وی با اشاره به وجود برنامه‌هایی چون حلقه‌های معرفتی، جلسات قرآنی، برنامه‌های ورزشی و فعالیت‌های هنری در میان برنامه‌های اجباری کانون‌های مساجد گفت: فعالیت‌های هنری و قرآنی در میان خواهران از اقبال بیشتری برخوردار بوده است و این امر نشان‌دهنده ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول