اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اقلیت مجلس:

آمریکا در پی فرافکنی درباره ایران است

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به دنبال فرافکنی مشکلات خود از طریق سناریوی جدیدش علیه جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکا در پی فرافکنی درباره ایران است
محمدرضا خباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: به دنبال سوء مدیریت و ناتوانی غربی‌ها و به‌ویژه آمریکا در برون رفت از سرخوردگی‌ها و چالش‌های اقتصادی پیش‌رو، سناریوی تکراری و نخ‌نمای اتهام به ایران به عنوان راه‌حل فرافکنی مشکلات مطرح شد.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اتهام به ایران به وسیله دستگیری دو چهره ناشناس ایرانی و تبلیغات صنفی در زمینه اقدام به انجام عملیات تروریستی توسط آنها علیه سفیر عربستان در خاک آمریکا، آن‌چنان رسوا و غیرقابل باور است که جای هیچ پاسخی را باقی نمی‌گذارد.
وی ادامه داد: امروزه آمریکا در شرایطی قرار دارد که بر اثر فشار‌های سنگینی که از داخل و خارج کشور متحمل می‌شود، دست به هر دستاویزی انداخته و سعی در نجات خود از این وضعیت است.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در حال حاضر آمریکا به بدهکارترین و منفورترین کشور دنیا بدل شده است، اظهار داشت: انقلاب ایران، شفاف‌سازی در زمینه اقدامات آمریکا و همچنین به وجود آمدن موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه سبب شد که چهره و قصد حقیقی آمریکا از اقدامات خود به عنوان ناجی مردم و سعی در ایجاد دهکده جهانی آشکار شود.
خباز افزود: سیاستمداران آمریکا در چنین شرایطی برای مخرب کردن اذهان جهانیان چاره‌ای جز تزریق یک سری تبلیغات منفی و اتهام به ایران در داخل یک کپسول تحت عنوان اقدامات تروریستی و انداختن آن به طرف ایران نیافتند.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد ادامه داد: آمریکا باید بداند که از طریق این حرکات جواب مناسب خود را دریافت نخواهد کرد و همین موج بیداری در منطقه نشان‌دهنده ارتقای افکار عمومی به عمقی‌نگری و واقع‌بینی و عدم توجه مردم جهان به تبلیغات سوء آمریکاست.
خباز ضمن تأکید بر این مطلب که این دکترین آمریکا امروز پاسخگوی نیاز آن نیست اظهار داشت: آمریکا باید از نصف راه برگردد و ضمن اعتراف بخاطر اقدامات اشتباه خود استکباری و دروغ‌های خود پس از جنگ جهانی دوم به مردم خود و جهانیان، روراستی و صداقت پیشه کند.
وی در ارتباط با برخورد کشور عربستان سعودی با اتهامی که آمریکا به ایران وارد کرده است، گفت: عربستان نیز چنانچه با الگوبرداری و هماهنگی با استکبار جهانی با این سناریو برخورد کند، در نگاه افکار عمومی به سرنوشت آمریکا دچار می‌شود.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی از کشورها با سکوت خود و بعضی با دروغ و بعضی دیگر نیز با کمک خود با استکبار همراهی می‌کنند که در هر حال کمک به استکبار، ظلم محسوب می‌شود و از جائیکه ظلم پایدار نیست روزی دامان ظالم را نیز می‌گیرد.
خباز ادامه داد: عربستان سعودی هنوز هم راه بازگشت دارد و می‌تواند به وسیله اعلام انزجار و برائت از استکبار جهانی و پذیرش این اتهام به عنوان یک توطئه علیه ایران، راه خود را از آمریکا جدا کند.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تأکید بر اهمیت و استحکام روابط میان دو کشور بزرگ و مسلمان ایران و عربستان سعودی، اظهار داشت: وجود روابط مناسب و مستحکم میان سه شهر مسلمان تهران، ریاض و قاهره، پشت جهان اسلام را محکم کرده و در چنین شرایطی لازم نیست کشور‌های مسلمان در برابر استکبار سر تعظیم فرود آورند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول