اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ثبت‌نام 512 واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در خط اعتباری انرژی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی گفت: 512 واحد صنعتی در خط اعتباری انرژی از جمله بسته‌های حمایتی قانون هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 512 واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در خط اعتباری انرژی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی،  محمدعلی عسگری اظهار داشت: در این بخش برای واحدهای تولیدی تسهیلات بانکی برای پرداخت هزینه انرژی با نرخ سه درصد با دوره بازپرداخت یک‌ساله مشروط بر تاخیر نداشتن در پرداخت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از مهمترین اجزای طرح تحول اقتصادی است که آثار مهمی بر بخش صنعت خواهد داشت.
عسگری تصریح کرد: برای مدیریت این آثار و دستیابی به اهداف اصلی طرح، وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته حمایتی بخش صنعت و معدن در طرح تحول اقتصادی را تدوین کرده است.
وی گفت: بسته‌های حمایتی دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها علاوه بر خط اعتباری انرژی شامل بازسازی و تکمیل، بازسازی کوچک، بازسازی بزرگ، کمک‌های بلاعوض مازوت و کمک‌های بلاعوض گاز مایع به واحدهای صنعتی و تولیدی است. 
عسگری تصریح کرد: تاکنون 512  واحد در بخش خط اعتباری انرژی ثبت‌نام و از این تعداد 261 واحـد موفق به اخذ قرارداد و گرفتن تسـهیلات شده‌اند.
وی اضافه کرد: مهلت ثبت‌نام به پایان رسیده و به جز واحدهایی که از ستاد تسهیل نامه دارند و یا به تازگی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده‌اند، در این صورت با دادن نام کاربری و رمز ورود این واحدها به رئیس ستاد تحول درگاه مربوط به این کاربـران فعال خواهد شد.
عسگری گفت: هدف از اعطای تسهیلات بهینه‌سازی خطوط تولید از نظر مصرف انرژی است که این تسهیلات در حال حاضر فقط به بنگاه‌های تاثیرپذیر تعلق می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات در دو نوع پروژه‌های بزرگ و کوچک پرداخت می‌شود و تسهیلات کوچک فارغ از نوع کار به صورت روش مشخص محاسبه می‌شود. 
عسگری همچنین در خصوص بازسازی‌های کوچک و بزرگ نیز بیان کرد: نحوه بازپرداخت تسهیلات به نرخ 9 درصد با بازپرداخت دوساله و مبلغ وام از 400 میلیون ریال تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال در دو قسط با فاصله زمانی شش ماهه پرداخت می‌شود.
عسگری ادامه داد: تاکنون 263 واحد ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از تایید کارشناسی و تشکیل کار گروه استانی به بانک معرفی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ثبت‌نام کننده 253 واحد به بانک معرفی شده‌اند اما به دلیل عدم همکاری بانک‌های عامل تنها هفت واحد موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.
وی همچنین در خصوص بازسازی واحدهای بزرگ گفت: تاکنون 32 واحد ثبت‌نام کرده و تمام مراحل این قسمت در بخش ستاد تحول انجام می‌شود و واحد باید طرح توجیهی و خلاصه طرح توجیهی ارائه کند و بعد از بررسی و تشکیل کارگروه به بانک معرفی خواهد شد.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی همچنین درباره تسهیلات بانکی برای پروژه‌های بزرگ بیان کرد: تسهیلات بانکی برای پروژه‌های بزرگ که دارای طرح توجیه فنی و اقتصادی است تا سقف 80 درصد مبلغ سرمایه‌گذاری با نرخ سود 11 درصد دوره اجرای طرح حداکثر 18 ماه دوره تنفس شش ماهه و دوره بازپرداخت پنج ساله محاسبه شده است.

انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول