اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی:

نبود ماده اولیه علت تعطیلی واحدهای تولیدی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: نبود ماده اولیه یکی از علل و عوامل تعطیلی واحدهای تولیدی در سطح این استان است.

نبود ماده اولیه علت تعطیلی واحدهای تولیدی است
حسین متین‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر نبود ماده اولیه به یکی از چالش‌های بسیار مهم تولید و صنعت تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف مسئولان اقتصادی است، افزود: با این وجود این هدف بسیار مهم تنها در سایه توجه به امر تولید و صنعت پایدار محقق می‌شود.
رئیس کمیسیون پیشگیری از جرم صنعت نبود سرمایه در گردش را از دیگر معضلات پیش روی صنعتگران برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بسیاری از واحدهای تولیدی با کمتر از 40 درصد توان خود اقدام به تولید می‌کنند.
وی با اشاره به تأکیدات استانداری خراسان رضوی مبنی بر افزایش شیفت‌های کاری کارخانجات و واحدهای تولیدی، بیان داشت: با این اقدام بسیاری از مشکلات در زمینه اعتبارات احداث و ساخت یک واحد تولیدی نیز برطرف می‌شود.
متین‌راد تصریح کرد: در کنار این مسئله اجرای این برنامه از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است و با این طرح می‌توان در کاهش تورم و اشتغال زود بازده و سریع نقشی جدی داشت.
وی تصریح کرد: همچنین تکمیل ظرفیت واحد‌های تولیدی می‌تواند این استان را در زمینه تحقق تعهد اشتغال آفرینی که بر عهده گرفته، موفق گرداند.
عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با اشاره به افت زیاد ارائه تسهیلات به بخش صنعت و تولید در طول سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: در پایان برنامه چهارم توسعه باید 32 درصد تسهیلات به بخش صنعت سوق داده می‌شد که این امر بسیار با افت روبه‌رو بوده است.
وی در ادامه در ارتباط با تعهد صنایع و معادن خراسان رضوی برای اشتغال آفرینی در این استان در سال جاری، بیان داشت: در همین راستا سازمان صنایع و معادن متعهد به ایجاد هفت هزار شغل توسط خود، 7 هزار شغل توسط پیمانکار و مابقی با تکمیل ظرفیت‌های موجود شده است.
متین‌راد با ابراز تأسف از اینکه میزان اشتغال پایدار در کشور به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: باید دولت برای این مشکل هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی کند همچنین کارآفرینان نیز در این زمینه به سهم خود عمل کنند.
انتهای پیام،/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول