اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت پذیرفت؛

جمع‌آوری 48 میلیون تومان کمک در جشن عاطفه‌ها

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: در جشن عاطفه‌های امسال 48 میلیون تومان کمک مردمی در آموزش و پرورش ناحیه یک، ناحیه 2 و شهر قهاوند جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 48 میلیون تومان کمک در جشن عاطفه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان فرصت بسیار مغتنمی است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت فکری اولیا و همچنین همکاری مسئولان و رسانه‌ها زمینه تحولات بزرگ در این مجموعه فراهم شود.
وی افزود:‌ اعزام اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور در سطح استان و در شهرستان همدان کلید خورده است که اعضای شورای آموزش و پرورش نیز می‌توانند در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید کنند.
فرماندار همدان با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ کمک به اقشار ضعیف و محروم جامعه تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر 48 میلیون تومان کمک مردمی از برگزاری جشن عاطفه‌ها در نواحی یک،‌ 2 و شهر قهاوند جمع‌آوری شده است.
وی در خصوص ارتقای کیفیت نماز جماعت در مدارس گفت: عملیاتی کردن توصیه‌های مقام معظم رهبری در این ارتباط و استفاده از دستاوردهای اجلاسیه‌های نماز در کنار حضور مسئولان و اعضای شورای آموزش و پرورش در نماز جماعت می‌تواند این مهم را در مدارس تقویت کند.
قهرمانی‌مطلق تأکید کرد:‌ برگزاری جلسه هم‌اندیشی روحانیون مدارس در نواحی یک و 2، برپایی حلقه‌های صالحین در بین دانش‌آموزان و عمق‌بخشی نماز جماعت در قالب هنر علاوه بر شناسایی آسیب‌های موجود موجب حل مشکلات و در نتیجه جذب حداکثری دانش‌آموزان به این فریضه مهم شود.
وی با اشاره به به ورود نیروهای جدید در نظام آموزش و پرورش اضافه کرد: در راستای عمق‌بخشی به معارف دینی توجه به مسائل اعتقادی باید علاوه بر نیروهای گذشته و فعلی آموزش و پرورش مدنظر نیروهای جدید‌الورود نیز قرار بگیرد.
فرماندار همدان با تأکید بر اینکه هم‌‌اکنون نظارت بر 30 درصد بوفه‌های مدارس همدان انجام می‌شود، گفت: به منظور بازرسی، نظارت، ارتقای بهداشتی فروشنده و مکان علاوه بر گرفتن پروانه کسب این بخش باید به بخش خصوصی واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان ماه نیز توزیع مواد مغزی مانند پسته،‌ کشمش،‌ نخود، بیسکویت، کیک و همچنین پوشاک و کفش آغاز می‌شود که تاکنون بالغ بر یک میلیارد تومان خرید صورت گرفته است.
جمیله علی‌بخشی معاون پرورشی و تربیتی ناحیه یک همدان خاطرنشان کرد: بالغ بر 200 آموزشگاه در سطح آموزش و پرورش ناحیه یک وجود دارد که از جمع 600 روحانی در سطح استان 90 روحانی به منظور برقراری نماز جماعت جذب ناحیه یک شده است.
معاون پرورشی و تربیتی ناحیه ۲ همدان خاطرنشان کرد: در تمام مدارس ناحیه ۲ همدان 215 آموزشگاه فعال است که در سال گذشته 30 طلبه آقا و 47 طلبه خانم جذب این ناحیه شده است.
جمشید قاسمی در پایان با بیان اینکه برای نخستین بار در سال جاری ساماندهی ائمه جماعت مدارس در حوزه‌های علمیه انجام شده است گفت: امسال 154 مدرسه فعال میزبان 61 طلبه آقا، 33 طلبه خانم و 60 نفر از فرهنگیان در ارتباط با نماز جماعت است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول