اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک استان زنجان:

مشکل صدور کالا از زنجان نبود تشکل‌های صادراتی است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل صدور کالا از زنجان نبود تشکل‌های صادراتی است.

مشکل صدور کالا از زنجان نبود تشکل‌های صادراتی است
میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه صادرات از گمرک زنجان در شش ماهه نخست امسال با 107 میلیون دلار ارزش 173 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: نبود شرکت‌های بازرسی برای صدور گواهی برای صادرکنندگان در استان زنجان یکی از دلایل صادرات کالاهای استان زنجان از دیگر استان‌ها است.
وی به نبود بازرگانان دانه درشت در خارج از استان نیز اشاره کرد و افزود: در صورت جذب این بازرگانان و تشکیل شرکت بازرگانی در داخل استان زنجان خیلی از مشکلات صدور کالا از استان حل می‌شود.
مدیر گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر تولیدات استان زنجان از بندر انزلی، بانه، مرز باشماق، مرز بازرگان، ایلچه برون و آستارا صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: بیشتر محصولات صیفی و سبزی از مرز آستارا صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال‌ جاری درآمد استان 14 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در این مدت 43 هزار و 99 تن کالا به ارزش بیش از 107 میلیون دلار به کشورهای ترکیه، عراق، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه)، تاجیکستان، هند، آفریقای جنوبی، آلمان، پاکستان، افغانستان، اندونزی، جمهوری کره، ایتالیا ، چین، مصر، جمهوری عربی سوریه، ترکمنستان، ارمنستان، مجارستان، انگلستان، قزاقستان، اتریش، لهستان، آذربایجان، غنا، عربستان سعودی، جمهوری چک، اسلوونی، یونان، قرقیزستان، ازبکستان، گرجستان و امارت متحده عربی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه صادرات استان زنجان به صورت عمده به کشورهای ترکیه، عراق، تاجیکستان، هند و آفریقای جنوبی صادر شده است، گفت: از نظر نوع کالا شمش روی با 48 درصد، ترانسفورماتور با 10 درصد، شمش آلومینیوم با 10 درصد رتبه‌های نخست تا سوم را از آن خود کرده‌اند.
سیداحمدی با بیان اینکه صادرات لبنیات رتبه هفتم را به خود اختصاص داده ‌است، تصریح کرد: شرکت فولاد گستر با 19 میلیون و 200 هزار دلار رتبه نخست و شرکت خالص‌سازان روی با 9 میلیون دلار رتبه دوم را در بین شرکت‌های دیگر از آن خود کرده‌اند.
مدیر گمرک استان زنجان زنجان با بیان اینکه این گمرک در بین سایر گمرک‌های کشور رتبه 25 را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: در مجموع صادرات استان زنجان نسبت به سایر استان رتبه 11 را دارا است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول