اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری باشت:

دهیاران به کمک آمارگیران بشتابند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری باشت با اشاره به جایگاه حساس دهیاران در روستاها از آن‌ها خواست در کمک به ماموران آمارگیری از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دهیاران به کمک آمارگیران بشتابند
علی‌اصغر‌ قلی‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با مسئولان برگزاری سرشماری در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن سال 90 از 2 تا 22 آبان ادامه دارد که 21 روز به‌طول می‌انجامد.
وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در دوره‌های قبلی هر 10 سال یک‌بار انجام می‌شد، افزود: با تدبیر دولت عدالت‌محور آمارگیری نفوس و مسکن از 10 سال به 5 سال یک‌بار کاهش یافته که این از مشخصه‌های عدالت‌محوری این دولت برای کمک به مناطق محروم کشور در یک پروسه برنامه‌ریزی شده است.
رئیس شورای اداری باشت ادامه داد: کاهش آمارگیری از 10 سال به 5 سال حرکتی ارزنده و موثر در دستیابی به آمار و اطلاعات به‌روز و صحیح است.
قلی‌پور با اشاره به این‌که آمار مهمترین مؤلفه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور است، تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته با آمارگیری دقیق و برنامه‌ریزی صحیح به شاخص‌های کلان توسعه رسیده‌اند.
سرپرست فرمانداری باشت خاطرنشان کرد: آمار و برنامه‌ریزی لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند و برنامه‌ریزی موثر و کارآمد بدون داشتن اطلاعات و آمار  میسر نخواهد شد.
وی با بیان این‌که بیش از 34 نفر نیروی میدانی و پشتیبانی کار سرشماری را در شهرستان باشت انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: این افراد در رده‌های مامور سرشماری، کارشناس گروه، بازبین، کارشناس بازبین، مسئول فنی، امور مالی و متصدی امور پشتیبانی و دفتری در ستاد سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان باشت مشغول خدمت‌رسانی به مردم خواهند شد.
رئیس شورای اداری باشت تصریح کرد: عوامل برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان به مدت 12 روز در کلاس‌های آموزش سرشماری شرکت کرده و آموزش های لازم را فرا گرفته‌اند.
قلی‌پور از آمارگیران خواست ضمن رعایت آداب اسلامی سرعت عمل همراه با دقت را در کار آمارگیری لحاظ کنند.
سرپرست فرمانداری باشت افزود: با توجه به نیاز دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در فرم سرشماری شهرها 64 قلم و در فرم‌های روستایی 80 قلم پرسش درج شده که مردم باید به آن پاسخ دهند.
وی به اهمیت آمار و اطلاعات اشاره و از خانواده‌ها خواست به‌طور  کامل و صحیح به سؤالات آمارگیران پاسخ دهند.
قلی پور به نقش و جایگاه دهیاران و شورا‌های روستاها در همکاری با آمارگیران اشاره و از آنان خواست ضمن آگاه کردن مردم از مزایای سرشماری، با آمارگیران در تهیه آمار و اطلاعات مناطق روستایی همکاری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 همزمان با سراسر کشور از 2 تا 22 آبان در شهرستان باشت انجام می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول