اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

محرمانه بودن اطلاعات در اولویت طرح سرشماری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: در سرشماری نفوس و مسکن اصل محرمانه بودن اطلاعات در اولویت است.

محرمانه بودن اطلاعات در اولویت طرح سرشماری است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی صبح امروز در جمع کارشناسان آمار و اطلاعات استانداری گلستان اظهار داشت: در طرح سرشماری مردم مخاطب قرار می‎گیرند به همین دلیل تمام اطلاعات آنها به صورت محرمانه ثبت می‎شود و هیچ دستگاهی حق استفاده از این اطلاعات را نخواهد داشت و این اطلاعات تنها به صورت تجمعی ارائه می‎شود.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 70 میلیارد تومان هزینه این سرشماری است، افزود: اگر مردم با ماموران سرشماری همکاری و اگر تنها یک دقیقه زودتر فرم‎های خود را تکمیل کنند این سرشماری سه روز جلو خواهد افتاد.
غلامی از اهالی مطبوعات خواست تا با تشریح ضرورت آمار کمک کنند تا بتوان آمار درستی را به دست آورد و تحقق  این امر به برنامه‎ریزی و توسعه اجتماعی استان کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه شیوع سرشماری 90 رایج‎ترین سرشماری در جهان است، تصریح کرد: در سال 2010 و 2011 بالغ بر 70 کشور از این شیوه برای سرشماری استفاده کرده‎اند و حتی در کشوری مانند ژاپن که خواستگاه شهرهای الکترونیکی است نیز از همین شیوه استفاده کرده‌اند.
وی افزود: در انجام عملیات سرشماری 50 میلیون کیلومتر راه در 21 روز پیمایش می‎شود و همانند این است که یک نفر دور کره زمین را طی کند.
مدیر اجرایی سرشماری 90 در گلستان با بیان اینکه در فرآیند سرشماری ده‎ها فرض حاکم است، افزود: بر همین اساس آموزش‎های ویژه‎ای برای ماموران آمارگیر در چند مرحله در نظر گرفته شده است تا آنچه که حاصل می‎شود نتایج مشترک و یکپارچه‎ای باشد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول