اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

سرشماری موجب موفقیت بیشتر طرح‌های اقتصادی و عمرانی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: استفاده از آمار و ارقام نفوس و مسکن موفقیت‌های بیشتری برای طرح‌های اقتصادی و عمرانی کشور به‌ همراه دارد.

سرشماری موجب موفقیت بیشتر طرح‌های اقتصادی و عمرانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده ظهر امروز در نشست شورای اداری گچساران اظهار داشت: برای سفر چهارم رئیس جمهور و هیئت دولت به گچساران تمام نیازها، استعدادهای این شهرستان و نیز موانع اجرایی پروژه‌ها و مصوبات گذشته باید بررسی و ارائه شود.
وی افزود: با بررسی نیازهای گچساران سعی می‌شود پروژه‌ها و طرح‌های جدید و موردنیاز در جلسه با رئیس جمهور و هیئت دولت تصویب شود.
فرماندار گچساران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دولت در برنامه پنجم توسعه عدالت به طور متوازن در تمام نقاط است، خاطرنشان کرد: نگاه ویژه دولت به گچساران که یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور به خاطر داشتن منابع و ذخایر نفت، گاز و آب است، سبب توسعه و پیشرفت و رفع محرومیت از این شهرستان می‌شود.
علیزاده مشکل اشتغال در گچساران، رکود برخی پروژه‌های بزرگ مانند پتروشیمی، کارخانه ماشین‌سازی، پالایشگاه و فرودگاه را از جمله موارد لازم برای بررسی بیشتر توسط رئیس جمهور عنوان کرد.
وی ابراز داشت: همه دستگاه‌های اجرایی مصوبات سفرهای اول تا سوم اقدام شده و در حال اقدام و نیز مصوبات اقدام نشده و مشکل‌دار را جمع‌بندی و با هماهنگی با فرمانداری برای طرح در سفر دور چهارم آماده کنند.
عالی‌ترین مقام اجرایی گچساران عنوان داشت: در مجموع سفرهای ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد و پروژه‌های اعتبارات سرمایه‌ای و دو درصد نفت، افزون بر 700 پروژه تصویب شد.
علیزاده تصریح کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به کهگیلویه و بویراحمد، تعداد 228 پروژه با اعتباری بیش از 460 میلیارد ریال برای گچساران به تصویب رسید.
فرماندار گچساران گفت: 76 پروژه نیز در دور دوم سفر ریاست جمهوری با اعتباری افزون بر 250 میلیارد ریال  تصویب شد.
علیزاده با اشاره به اجرایی ‌شدن همه مصوبات هیئت دولت در دور اول و دوم در گچساران به ‌جز دو مرکز درمان خاطرنشان کرد: دو بیمارستان 96 تختخوابی و 64 تختخوابی از این مصوبات نیمه تمام بوده که این دو طرح نیز از 65 و 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.
وی ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود در سفر چهارم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ گچساران افتتاح شده و عملیات اجرایی یک طرح نیز کلنگ‌زنی شود.
علیزاده افتتاح و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی از سد کوثر به گچساران، افتتاح فرودگاه گچساران و آغاز عملیات اجرایی ساخت باند دوم محور بابامیدان به باشت و گچساران به خیرآباد را از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی دور چهارم سفر رئیس جمهور در گچساران عنوان کرد.
فرماندار گچساران با اشاره به نزدیک‌ شدن برای اجرای هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کاهش بی‌عدالتی در جامعه را از مزایای سرشماری عنوان کرد و افزود: کاهش زمان سرشماری به پنج سال یکی از هزاران فعالیت دولت در راستای توسعه کشور است که لازم است با دقت و تلاش همه مسئولان، مردم و عوامل اجرایی به‌طور مطلوب برگزار شود. 
علیزاده بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از آمار سرشماری در بخش‌های مختلف تأکید کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید در زمینه اجرای دقیق این طرح با ستاد سرشماری نفوس و مسکن همکاری ویژه‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای مدیریت‌ کلان کشور از طریق همین آمارگیری میسر می‌شود، بیان کرد: استفاده از آمار و ارقام نفوس و مسکن موفقیت‌های بیشتری برای طرح‌های اقتصادی و عمرانی کشور به‌ همراه دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول