اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی؛

50 درصد گزارشات مردمی تشکیل پرونده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی با مهم خواندن گزارشات مردمی در خصوص تخلفات اقتصادی گفت: بیش از 50 درصد گزارشات مردمی به کشف تخلف و تشکیل پرونده ختم می‌شود.

50 درصد گزارشات مردمی تشکیل پرونده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی خراسان شمالی، محمدرضا کفاشی اظهار داشت: طی امسال 2 هزار و 301 مورد گزارش مردمی در حوزه بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی ثبت شده است.
وی افزود: در عرصه ایجاد تعادل در بازار کالا و خدمات و شناسایی به موقع و مقابله به تخلفات عوامل اقتصادی سودجو، با مشارکت همه جانبه هم استانی‌ها بیش از 2 هزار و 301  مورد شکایات مردمی طی امسال دریافت و رسیدگی شد.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: در راستای شناسایی و برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی و ایجاد ثبات در بازار کالا و خدمات، توسط ستاد خبری معاونت بازرسی و نظارت و ادارات بازرگانی شهرستان‌ها، در نیمه نخست امسال جمعاً 2 هزار و 301  مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی دریافت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش 40  درصدی مواجه است.
وی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده از مجموع این شکایت واصله، یک‌هزار و 252 پرونده تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 60 درصدی افزایش داشته است که آمارها و مقایسه دو مدت مشابه نشانگر پیگیری بهتر و تخصصی شدن موضوعات مورد بررسی را نشان می‌دهد.
کفاشی تصریح کرد: بیش از 54 درصد تماس‌ها و شکایات مردمی به تشکیل پرونده منجر می‌شود که این موضوع از حضور به موقع همکاران و بازرسان گرفته تا دانش و اطلاعات مردمی از مصادیق تخلفات اقتصادی، بررسی دقیق موارد واصله نسبت به گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.
وی بیان داشت: با نهادینه شدن امر بازرسی و نظارت مردمی در فرهنگ عمومی کشور و استان باید از ظرفیت مردمی فعال بهتر از این بهره برد و در این چنین محیطی دیگر تخلفات اقتصادی جای برای عرضه اندام نخواهد داشت.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: البته به گواه آمار مشارکت‌های مردمی در برخورد با تخلف‌های اقتصادی به عنوان اصلی‌ترین بازوی این سازمان در راستای شناسایی و برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی و ایجاد ثبات در بازار کالا و خدمات رو به افزایش است.
وی اظهار داشت: این سازمان آمادگی خود را برای دریافت شکایات مردمی  و رسیدگی به موقع آن اعلام می‌دارد، لذا هم استانی‌ها با مشاهده هرگونه تخلف و گزارش آن از طریق سامانه ارتباطی این سازمان و ادارات تابعه و شماره تماس 124 می‌توانند در خنثی کردن اثرات عوامل روانی در افزایش نرخ تورم در جامعه و ساماندهی بازار کالا و خدمات به وسیله برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اقتصاد استان و کشور نقش ارزشمندی دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول