اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان:

تزکیه و تعلیم اصول آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: تزکیه و تعلیم دو اصل و مأموریت مهم آموزش و پرورش است.

تزکیه و تعلیم اصول آموزش و پرورش است
حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص لزوم تعامل بین اولیا و مربیان اشاره کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان و معلمان باید در کنار تحصیل علم به ارزش‌های دینی و فضیلت‌های اخلاقی نیز آراسته شوند.
وی افزود: تعلیم و تربیت فرزندان برآمده از توجه اولیا و مربیان در زمینه تربیت افراد است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه وظایف انجمن اولیا و مربیان در سه بخش اصلی قابل تعریف است، گفت: برنامه‌ریزی برای حضور اولیا در مدارس در قالب شورای انجمن اولیا و مربیان، آموزش خانواده و مراکز راهنمایی خانواده از جمله حوزه‌های قابل تعریف برای انجمن اولیاء و مربیان است.
وی با اشاره به اینکه اولیا از طریق تعامل با مدارس می‌توانند بر تعیین کتب درسی فعالیت کنند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های اولیا و مربیان سبب ارتقا سطح کیفی آموزش در مدارس می‌شود.
رمضانی اضافه کرد: ارتقا جایگاه انجمن‌های اولیا و مربیان از کارشناسی به گروه، بیانگر توجه به نقش و تأثیرگذاری انجمن‌های اولیاء و مربیان در امر آموزش و پرورش است.
وی در ادامه به تلاش دشمنان نظام در ایجاد فاصله بین نسل انقلاب و ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تربیت صحیح مهمترین دغدغه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و حل این مشکل به هوشیاری خانواده، مدرسه و شیوه تعامل بین انجمن اولیا و مربیان نیاز دارد.
به گفته سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان، آموزش و پرورش برای استحکام پیوند خانه و مدرسه دارای برنامه‌ریزی است و برای توسعه مشارکت‌های انجمن اولیا و مربیان تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: حضور مدرسان در کنار انجمن‌های اولیا و مربیان مؤید این مطلب است که برقراری تعاملات دو سویه و همفکری‌های لازم بستر مناسبی به‌منظور رشد و بالندگی دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد.
رمضانی با بیان اینکه خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی دانش‌آموز، مکمل یکدیگر هستند تصریح کرد: تجربه نشان داده است که بسیاری از مشکلات رفتاری دانش‌آموز، تنها بر اثر ارتباط خانه و مدرسه برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: همخوانی و هماهنگی خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموز بسیار مهم است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان گفت: هر گاه خانه و مدرسه بتوانند درباره رفتار مطلوب کودک توافق کنند، دانش‌آموز با تضاد روبه‌رو نمی‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول