اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی تخم‌مرغ اصفهان:

نوسانات نرخ تخم‌مرغ ربطی به مرغ‌داری‌ها ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی تخم‌مرغ استان اصفهان گفت: نوسانات اخیر نرخ تخم‌مرغ در بازار ربطی به مرغ‌داری‌ها ندارد.

نوسانات نرخ تخم‌مرغ ربطی به مرغ‌داری‌ها ندارد
محمدرضا نقشینه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه همچنان با وجود افزایش نرخ تخم‌مرغ در کشور در استان اصفهان دلیل این امر که شیوع بیماری آنفولانزای مرغی بوده مشاهده نشده است، اظهار داشت: در سال گذشته بیماری آنفولانزای مرغی در استان‌های تهران، قم و قزوین شیوع یافت اما با اقدامات مناسب دامپزشکی کشور این بیماری در مرغ‌داری‌ها مهار شد.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پس اگر بیماری آنفولانزای مرغی در مرغ‌داری‌ها مهار شده است چرا همچنان شاهد افزایش نرخ تخم‌مرغ در کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر از وجود این بیماری در مرغ‌داری‌های کشور اطلاعی ندارم اما کمبود تولید این محصول را می‌توان از جمله دلایل افزایش بهای این محصول عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت تعاونی تخم‌مرغ استان اصفهان گفت: در سال گذشته با بروز بیماری آنفولانزای مرغی در برخی مرغ‌داری‌ها از تعداد گله‌ها کاسته و تبع آن تولید و جوجه‌ریزی واحدها نیز کاهش یافت.
وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها با جوجه‌ریزی که در مرغ‌داری‌های کشور انجام شود، ظرف چند ماه آینده شاهد افزایش تولید تخم‌مرغ نیز هستیم، افزود: با این حال افزایش بهای این محصول ربطی به مرغ‌داری‌ها ندارد.
 
* 25 درصد تولیدات روزانه تخم‌مرغ اصفهان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود
نقشینه در ادامه تصریح کرد: به طور مثال تخم‌مرغی که درب مرغ‌داری‌های استان اصفهان به قیمت هر کیلو 2هزار و 900 تومان به بنکدار به فروش می‌رسد بر اساس قاعده خود باید درب مغازه با نرخ 3هزار و 400 تومان به فروش برسد.
وی بیان کرد: در صورت پرسش از مغازه‌دار هم با این پاسخ روبه‌رو می‌شویم که وی نیز تخم‌مرغ را با قیمت بالا از بنکدار خریداری کرده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی تخم‌مرغ استان اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون بر اساس تصمیم مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذاری میهن استان اصفهان مکلف است روزانه 25 درصد از تولیدات تخم‌مرغ واحدهای تولیدی خود را به منظور تعدیل بازار به استان‌های تهران، قم و قزوین ارسال کند.
این صحبت‌های نقشینه حاکی از وجود دست واسطه‌ها در بازار تخم‌مرغ است چراکه اینگونه که از مصاحبه‌های مختلف در این مورد برمی‌آید نه درب مرغ‌داری‌ها افزایش نرخ تخم‌مرغ رقم می‌خورد و نه مغازه‌دارها چندان دستی در این آتش دارند.
حال جای این پرسش و جالی خالی این پاسخ از سوی مسئولان باقی می‌ماند که از محل تولید تا فروش چه بر سر شانه‌های تخم‌مرغ تحمیل می‌شود که بهای آن را باید روز به روز جویا شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول