اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علاقمندان به ورزش انجام شد؛

14 مدال‌آور آسیایی قایقرانی گیلان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 14 قایقران گیلانی که 17 مدال رنگی را در رقابت‌های آسیایی تهران کسب کردند در رشت تجلیل شدند.

14 مدال‌آور آسیایی قایقرانی گیلان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس هیئت قایقرانی گیلان عصر امروز در جریان مراسم مذکور با قدردانی از قایقرانان گیلانی در مجموعه ورزشی عضدی این شهر اظهار داشت: در جریان این رقابت‌ها که به میزبانی دریاچه آزادی تهران برگزار شد 14 قایقران ملی‌پوش گیلان در مجموع 17 مدال رنگی را به دست آوردند و در کارنامه درخشان ورزش کشور و استان نمره قابل قبولی را به ثبت رساندند.
کریم شعبانی افزود: در این دوره، انسیه رهرو در کایاک مسافت 500 هزار متر کایاک دو نفره دو طلا را به دست آورد و در کایاک چهار نفره 500 متر یک برنز را از آن خود کرد.
وی ادامه داد: نجمه سجادی دیگر ملی‌پوش بانوی گیلان نیز در قسمت کایاک مسافت 500 و یک‌هزار متر دو نقره موفق به کسب مدال شد.
به گفته این مسئول، علی آقامیرزایی و رضوان بهجتی در رشته دو نفره کایاک یک‌هزار متر مدال طلا را کسب کردند و علی شاهرخی، شهاب امدادی و صادق زمانی در چهار نقره کایاک هزار متر هر کدام نشان طلا را به دست آوردند.
وی افزود: در این دوره برای نخستین بار سه قایقران گیلانی در بخش معلولان افتخارآفرین شدند که نادر عیوضی در 200 متر کایاک به مدال طلا رسید و مهدی زهیدی به همراه آیدا اقلیمی در 200 متر کایاک دو مدال نقره را برای ورزش گیلان به ارمغان آوردند.
شعبانی بیان داشت: سهیل نوروزنژاد در کایاک چهار نفره مسافت هزار مترنقره گرفت، سعید فضل‌اولی در دو نفره هزار متر کایاک برنز را به گردن آویخت، فاطمه زیب‌صیادان در چهار نفره کایاک 50 متر برنز گرفت و محسن سعادت‌خواه در 500 متر کانوکانادایی مدال برنز را به ارمغان آورد.
به گفته وی، رقیه رهرو و بهناز عبدی‌پور در این رقابت‌ها با توجه به تمام شایستگی‌هایی که داشتند پنجم شدند.
رئیس هیئت قایقرانی گیلان بیان داشت: قایقرانان گیلانی در این دوره از رقابت‌ها خوش درخشیدند و به همراه تیم ملی قایقرانی ایران توانستند عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنند. 
وی با بیان اینکه گیلان در این دوره از رقابت‌ها کسب سهمیه المپیک نداشت، گفت: کسب دو سهمیه این رشته در المپیک لندن افتخاری برای تمام خانواده بزرگ قایقرانی کشور است.
شعبانی قهرمانی ایران را مرهون حمایت‌های شبانه‌روزی فدراسیون دانست و از رئیس فدراسیون قایقرانی قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: در چهاردهمین دوره رقابت‌های قایقرانی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، قایقرانان گیلانی موفق به کسب هشت مدال طلا، پنج مدال نقره و چهار مدال برنز شدند.
رئیس هیئت قایقرانی گیلان با اشاره به اینکه گیلان از قطب‌های قایقرانی کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: گیلان در این دوره نشان داد که جزو برترین‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: ایرج و الیاس اقلیمی، محمود ساویز، آیگون پژوهش، انوش عباسی و سونیا نوری‌زاده از مربیان شایسته گیلانی بودند که ملی‌پوشان را در رقابت‌های آسیایی آب‌های آرام همراهی می‌کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول