اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

700 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه چمران تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز آمار دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه را 700 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 405 نفر خانم و 295 نفر آقا هستند.

700 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه چمران تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی ظهر امروز در نشست مسئولان دانشگاه و بنیاد شهید با دانشجویان جدیدالورود این مرکز‌ آموزش عالی اظهار داشت: از این تعداد، 563 نفر درمقطع کارشناسی، 109 نفر کارشناسی ارشد و 28 نفر دیگر نیز در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند.
به گفته وی، از مجموع 700 دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز، 418 نفر در دوره روزانه و 282 نفر دیگر در دوره شبانه هستند.
مروتی با اشاره به اینکه خوزستان بعد از استان تهران بیشترین جمعیت دانشجویی را دارد، افزود: وجود 205 هزار دانشجو در خوزستان ظرفیت خوبی برای توسعه و پیشرفت استان است که از این تعداد حدود 16 هزار نفر در دانشگاه شهید چمران تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پیشرفت علمی کشور در سال‌های پس از انقلاب به ویژه دهه 80، تاکید کرد: امروز دیگر تولید علم به تنهایی کافی نیست و باید دانشگاه‌های ما به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند و تولیدات علمی آنها گره‌ای از مشکلات کشور را باز کند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پژوهش امروز باید تقاضا محور باشد و فارغ‌التحصیل دانشگاهی توانایی پژوهش داشته باشد تنها در این صورت است که در بازار رقابت برای یافتن شغل، موفق خواهد شد.
مروتی وجود دانشجویان شاهد و ایثارگر را نعمت و موهبت برای دانشگاه دانست و گفت: در استانی که جای جای آن به عطر شهدا معطر است بسیارخرسندیم که در دانشگاه هم از وجود یادگاران حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بی نصیب نمانده‌ایم و شکر چنین نعمتی، خدمت به این عزیزان است.
 
*تاکید بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها
همچنین معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنانی اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی ایران امروز چشم بیگانگان را خیره کرده است و استکبار جهانی همه تلاش خود را برای ایجاد مشکل و جلوگیری از ادامه این پیشرفت‌ها به کار گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین ناصر نیایش مهر با اشاره به اسلامی کردن دانشگاه‌ها افزود: امسال در قدم‌ نخست، در دانشگاه شهید چمران طرح تفکیک جنسیتی در کلاس‌های دروس عمومی به اجرا در آمده و این حرکت باید ادامه یابد.
وی تاکید کرد: صرف تحصیل علم در دانشگاه‌‌ها کافی نیست و دانشجو باید هدفگذاری برای کسب معرفت‌ و رشد معنوی را نیز در دانشگاه انجام دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول