اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

98 درصد مبتلایان به آنفلوآنزا نیاز به بستری ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: 98 درصد از افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند.

98 درصد مبتلایان به آنفلوآنزا نیاز به بستری ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی ظهر امروز در همایش پیشگیری، درمان و مراقبت از آنفلوآنزا در شهرکرد اظهار داشت: آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد است که عامل آن ویروس آنفلوآنزا است.
وی با بیان اینکه این بیماری دارای تیپ‌های مختلف است با اشاره به انواع تیپ بیماری آنفلوآنزا گفت: ویروس آنفلوآنزا دارای سه تیپ‌ مختلف نوع A، B و C است.
خسروی با اشاره به تشابهات و تفاوت‌های بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی افزود: دوره‌های تب و لرز شدید، سردرد، درد عضلانی، ضعف و بی‎‌حالی از علائم بارز بیماری آنفلوآنزا است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در بیماری سرماخوردگی معمولا بیمار با علائمی نظیر گلودرد، آبریزش و گرفتگی بینی و سرفه مواجه است، این در حالیست که بیماری آنفلوآنزا برعکس بیماری سرماخوردگی به صورت ناگهانی آغاز می‎شود.
وی با بیان اینکه بیماری آنفولانزا چنانچه پیشرفت کند سبب ایجاد عوارضی چون ذات‌الریه و عفونت ریه می‏شود، گفت: بهترین زمان استفاده از داروهای ضد ویروس آنفلوآنزا 48 ساعت ابتدایی ابتلا شخص به این بیماری است.
خسروی با تأکید بر اینکه استفاده از داروهای ضد ویروس علیه بیماری آنفلوآنزا شدت و علائم این بیماری را کاهش می‎دهد، گفت: کاهش طول دوره بیماری تا دو روز، کاهش مدت زمان بستری شدن بیمار در بیمارستان و در نهایت کاهش درد عضلانی ناشی از این بیماری از دیگر مزایای استفاده از این داروها به ‌شمار می‎رود.
وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می‎توانند طبق تجویز پزشک معالج از استامینوفن تنها برای کاهش تب، سردرد و درد عضلات ناشی از این بیماری استفاده کنند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان بیماری آنفلوآنزا تأثیری ندارند، گفت: استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در بیمارانی که مبتلا به بیماری سینوزیت باشند، تأثیر مثبت دارد.
وی بر ضرروت آموزش و آشنایی بیش از پیش خانواده‌ها با بیماری آنفلوآنزا تأکید کرد و افزود: آموزش و آشنایی خانواده‌ها با بیماری آنفلوآنزا و برگزاری همایش‌های مختلف درباره این بیماری از جمله اقدامات مرکز بهداشت در راستای پیشگیری از این بیماری محسوب می‎شوند.
خسروی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه با بیماری آنفلوآنزا از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
همایش پیشگیری، درمان و مراقبت از آنفولانزا با حضور رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول