اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 28 مهرماه جاری؛

استاد پرورش در اصفهان تجلیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش نکوداشت استاد پرورش در اصفهان گفت: به منظور قدردانی از چهره انقلابی در 28 مهر ماه جاری از استاد پرورش در اصفهان تجلیل می‌شود.

استاد پرورش در اصفهان تجلیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد زمانی صبح امروز در نشست مطبوعاتی نکوداشت استاد علی اکبر پرورش که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از شاخصین و چهره‌های انقلابی، ضمن تجلیل از خدمات خالصانه این بزرگ‌مردان، الگوسازی برای نسل جوان است و حضور چهره‌های انقلابی و افرادی که بنیان‌گذار انقلاب را درک و حس کرده‌اند و از منویات امام خمینی (ره) استفاده کرده‌اند، می‌توانند با ابراز منویات آن بزرگوار انقلاب را در ذهن عمومی زنده نگه دارند.
وی با اشاره به زندگی سیاسی اجتماعی استاد علی اکبر پرورش که از دوران دانشجویی آغاز شد، تصریح کرد: استاد پرورش از چهره‌های برجسته‌ای همچون علامه محمد تقی جعفری، علامه محمد حسین طباطبایی، شهید مطهری در زمان خود از آنها بهره گرفت.
دبیر علمی همایش نکوداشت استاد پرورش در اصفهان بیان داشت: پرورش در سال ۱۳۲۱ در اصفهان متولد شد و پس از پایان تحصیلات ابتدائی و متوسطه در دانشگاه اصفهان مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات اخذ کرد و مدرک فوق لیسانس خود را در دانشسرای عالی تهران در رشته کارآموزی دبیری دریافت کرد.
وی با اشاره به آغاز اقدامات سیاسی استاد پرورش اضافه کرد: پرورش پس از گذراندن دوران سربازی نخستین اقدامات سیاسی خود را آغاز کرد و اطلاعات ژاندارمری آن زمان در مقابل سخنرانی‌های او عکس‌العمل‌های فراوانی نشان داد که در نهایت رژیم او را از سخنرانی تا پایان خدمت منع کرد.
زمانی ادامه داد: پرورش زمانی که به استخدام آموزش و پرورش درآمد به مدت 10 سال  وزیر آموزش پرورش در دولت‌های محمد جواد باهنر، دولت موقت محمد رضا مهدوی کنی و دولت میرحسین موسوی بوده ‌است.
وی در ادامه به حضور پرورش در کانون‌های علمی تربیتی جهان اسلام، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و انجمن مددکاری امام زمان(عج) و سخنرانی برای جوانان اشاره و گفت: در پنج رمضان سال 57 و تحصن در منزل آیت‌الله خادمی از مراحل حضور فعال پرورش در آن ایام بود، و برجسته‌ترین آن سخنرانی در عاشورا و تاسوعای حسینی که تأثیر بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
دبیر علمی همایش نکوداشت استاد پرورش در اصفهان از آثار به چاپ رسیده استاد پرورش پیامبر در مکه و علی در مدینه را نام برد و اظهار داشت: در تابستان 58 به عنوان یکی از نمایندگان خبرگان انتخاب و در اسفند 58 نماینده مجلس نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، سوم و چهارم و مدتی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دوره اول، دوم و چهارم منصوب می‌شود.
وی افزود: پرورش در دولت شهید باهنر که زمان ریاست جمهوری شهید رجایی بود وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت و در دوره‌های سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی حضور فعالی را داشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول