اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در اصفهان:

افتخارات اصفهان مدیون بزرگانی چون استاد پرورش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: افتخارات اصفهان مدیون تلاش بزرگانی چون استاد پرورش است.

افتخارات اصفهان مدیون بزرگانی چون استاد پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه شناسایی مفاخر حوزه علمیه اصفهان خدمت بزرگی به اصفهان است، اظهار داشت: افتخارات اصفهان مدیون تلاش بزرگانی چون استاد پرورش است.
وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام مفاخر گذشته و حال اصفهان از ضروریات حفظ پیشینه انقلاب اسلامی ایران است لذا باید برای حفظ فیلم‌ها، صداها، عکس‌ها و خاطرات گذشتگان تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به نقش حوزه علمیه اصفهان در دوره‌های مختلف تاریخی اشاره کرد و بیان داشت: با اینکه پیغمبر بزرگ اسلام (ص) دین اسلام را در کشورهای عربی تأسیس کرد، پس از گذشت اندک زمانی ایران پناهگاه دین و افراد متدین شد که وجود تعداد زیاد امامزاده‌ها گواهی بر این موضوع است.
وی با اشاره به برگزاری همایش مفاخر حوزه علمیه اصفهان گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در یک دوره تاریخی به دلیل استعدادهای موجود، حوزه علمیه اصفهان به همه جهان اسلام نور افشانی می‌کرد، پس برای ماندگاری آن دوران و آثار علماء برگزاری همایش‌هایی ضروری است.
در ادامه استاندار اصفهان نیز معرفی مفاخر حوزه علمیه اصفهان را قدمی در راستای شناسایی تاریخ اصفهان دانست و افزود: نباید به این همایش‌ها و بزرگداشت‌ها اکتفا کرد بلکه باید این همایش‌ها به عنوان نقطه عطفی برای معرفی تک‌تک مفاخر شناسایی شده، عمل کند.
علیرضا ذاکراصفهانی بر درگیر کردن مراکز علمی حتی در سطح ملی تأکید کرد و گفت: مبادا عجله کردن در برگزاری این بزرگداشت‌ها، سبب شود که برخی بزرگان یا زوایای زندگی آنها مغفول بماند.
به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم در ادامه تاکید کرد: در سطح کشور همایش‌های متعددی برای بزرگداشت علما و مفاخر برگزار می‌شود، اما تفاوت همایش مفاخر حوزه علمیه اصفهان در این است که این همایش به سه دوره تاریخی به صورت مجزا می‌پردازد و یک هویت را به صورت منسجم تعریف می‌کند که از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد.
سیدعلیرضا حسینی با اشاره به خدمات بی‌شماری که استاد علی‌اکبر پرورش به انقلاب و اصفهان داشته‌ است، وی را از افتخارات اصفهان دانست و اضافه کرد: در حاشیه همایش مفاخر حوزه علمیه اصفهان، همایش نکوداشت این استاد فرهیخته «28مهر» در اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول