اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حمل و نقل اداره ‌کل پایانه‌های استان قم خبر داد:

همکاری با آموزش و پرورش در زمینه انتقال فرهنگیان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم از همکاری این اداره با سازمان آموزش و پرورش استان قم در زمینه انتقال فرهنگیان ساکن در قم به سایر مناطق استان خبر داد.

همکاری با آموزش و پرورش در زمینه انتقال فرهنگیان
محمدرضا قدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از کشته شدن 20 نفر در طول مدت زمان بازگشایی محور قم گرمسار خبر داد و گفت: هیچ ارگانی مسئولیت این خسارات را بر عهده نمی‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به برگه صورت وضعیت در مورد وسایل نقلیه عمومی در جاده‌های خارج استان اظهار داشت: این برگه ضمانتی بر اجرای تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر است و در صورت تامین نشدن آن، در صورت بروز حادثه هیچگونه حمایتی از جانب سازمان‌های بیمه‌گر انجام نخواهد شد.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم برگه صورت وضعیت را قانونی در زمینه حفاظت از جان مسافران دانست که از طرف وزارت راه تصویب شده است و در این خصوص گفت: طبق دستورات وزارت راه، هر مینی‌بوسی که مسیر بیش از 20 کیلومتر را طی کند باید برگه صورت وضعیت دریافت کند.
وی خواسته آموزش و پرورش در مورد حذف برگه صورت وضعیت توسط مینی‌بوس‌های سازمان آموزش و پرورش را غیر ممکن دانست و افزود: در صورت بروز حادثه برای فرهنگیان هیچ نهادی مسئولیت آن واقعه را بر عهده نخواهد گرفت.
قدسی در ادامه اظهار داشت: پلیس راه برای هر خودرو دارای پلاک عمومی که در جاده‌های خارج از محدوده شهری تصادف کند و برگه صورت وضعیت نداشته باشد، کروکی نخواهد کشید و به این ترتیب از خدمات سازمان‌های بیمه‌گر محروم خواهد شد و اگر آموزش و پرورش مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد، ما نیز اصراری بر ادامه این روند نداریم.
وی با اشاره به آمار تصادفات بالای استان قم به دلیل شاهراه ارتباطی بودن استان و خطرناک بودن جاده جعفریه که بخش عظیمی از فرهنگیان برای رسیدن به مراکز آموزشی، از این جاده عبور می‌کنند، گفت: تمام تلاش خود را در راستای همکاری با سازمان آموزش و پرورش خواهیم کرد اما نمی‌توان برگه صورت وضعیت را حذف کرد.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم در پایان از مشارکت با سازمان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: سازمان آموزش و پرورش می‌تواند لیست مینی‌بوس‌هایی را که از طرف این سازمان به بخش‌های دیگر استان سفر می‌کنند، به اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم ارجاع دهد تا با اخذ تخفیفاتی، فرهنگیان و سازمان آموزش و پرورش را یاری دهیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول