اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجهزترین آزمایشگاه مواد غذایی در زاهدان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: تخصصی‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه در زمینه موادغذایی و کشاورزی امروز در شهرستان زاهدان راه‌اندازی شد.

مجهزترین آزمایشگاه مواد غذایی در زاهدان راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسماعیل عاقلی صبح امروز در مراسم راه‌اندازی آزمایشگاه "هامون آزمای شرق" در زاهدان اظهار داشت: به مناسبت هفته استاندارد، سومین آزمایشگاه صنایع غذایی و میکروبیولوژی در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی در بخش خصوصی امروز با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.  
وی افزود: نظارت برکیفیت مواد غذایی در بحث فیزیک و شیمی صنایع غذایی و میکروبیولوژی هدف از راه‌اندازی این آزمایشگاه است.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انواع نوشابه، کنسرو، فرآورده‌های ماکارونی، انواع بیسکویت، کیک و کلوچه، آبمیوه و فرآورده‌های لبنی در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
عاقلی گفت: در حال حاضر، تمام ادارات استاندارد در شهرهای استان سیستان و بلوچستان مجهز به آزمایشگاه هستند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان به منظور فعال شدن بخش خصوصی در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه، تسهیلات خوبی را در نظر گرفته است به طوری که متقاضیان می‌توانند از بانک عامل تجارت وام دریافت کنند.
عاقلی با بیان اینکه سال گذشته، حداقل 10 مورد تقاضانامه برای راه‌اندازی آزمایشگاه به بانک تجارت معرفی شده‌اند، افزود: چهار آزمایشگاه دیگر در مرحله تایید صلاحیت قرار دارد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: به منظور ارتقای کیفیت تجهیزات آزمایشگاه، متقاضیان می‌توانند با گرفتن معرفینامه از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان به بانک تجارت مراجعه کنند.
مدیر آزمایشگاه "هامون آزمای شرق" نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: آزمایشگاه "هامون آزمای شرق"، تخصصی‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه در زمینه مواد غذایی و کشاورزی است که در مساحت 350 مترمربع در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال با همکاری اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان مجرب بومی استان، آزمایشگاه همکار معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان و آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان راه‌اندازی شده است.
حسین جواهری گفت: آزمایشگاه سم‌شناسی و فلزات سنگین، آزمایشگاه میکروب شناسی مواد غذایی، آشامیدنی، شیر و لبنیات و کشاورزی، آزمایشگاه شیمی مواد غذایی و آشامیدنی، شیر و لبنیات و کشاورزی از بخش‌های تخصصی این آزمایشگاه است.
وی با بیان اینکه 5 میلیارد ریال هزینه راه‌اندازی این آزمایشگاه است، افزود: آزمایشگاه "هامون آزمای شرق" با دارا بودن 15 نیروی متخصص و کارشناس در خیابان مصطفی خمینی غربی، جنب مدرسه 14 خرداد زاهدان واقع شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول