اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت پذیرفت؛

لزوم تدوین برنامه عملیاتی برای حل مسائل تولید سبزی

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان خواستار تدوین یک برنامه مشخص عملیاتی به دو صورت مقطعی و کوتاه مدت از سوی ادارات ذی‌ربط در خصوص حل مسائل تولیدات سبزی در همدان شد.

لزوم تدوین برنامه عملیاتی برای حل مسائل تولید سبزی
حسین عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر ضرورت وجود سبزیجات سالم در سفره غذایی خانوارها، خواستار تدوین یک برنامه مشخص عملیاتی به دو صورت مقطعی و کوتاه‌مدت از سوی ادارات ذی‌ربط در خصوص حل مسائل تولیدات سبزی در همدان شد.
وی بیان کرد: با توجه به احتمال بروز و شیوع بیماری‌های اسهالی و روده‌ای ضمن برخورد قانونی با افراد متخلفی که از فاضلاب برای آبیاری سبزیجات استفاده می‌کنند، باید از طریق رسانه‌های جمعی استان اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها و جراید و نیز واحدهای زیر پوشش مراکز بهداشت نیز شیوه درست سالم‌سازی سبزیجات و دستورالعمل چهارمرحله‌ای سالم‌سازی بیان شود.
معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان با تأکید بر لزوم ارتقای آگاهی عمومی در زمینه سالم‌سازی سبزیجات، گفت: شرایط آب و هوایی، امکان تولید محصولات سبزی را در استان همدان بیش از چند ماه در سال ممکن نمی‌سازد که از این نظر باید برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به ضرورت تبدیل مزارع سبزی‌کاری از سنتی به صنعتی و علمی، با هماهنگی و همکاری سایر ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط باید زمین مناسب از لحاظ وسعت زیر کشت و امکانات فنی از قبیل آب، برق و ... مشخص شود تا برای کشت سبزی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
عرفانی در پایان تصریح کرد: موضوع پرورش گلخانه‌ای، انبارهای نگهداری و صنایع سبزی و بسته‌بندی نیز می‌تواند در زمینه کشت مؤثر و بیشتر سبزی مورد توجه قرار گرفته و به حل مسائل سبزیکاری در استان نیز کمک کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول