اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نیشابور در مجلس:

سبزی نیشابور از موقعیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: سبزی نیشابور در کشور از برند و موقعیت خاص و منحصر به فردی برخوردار است.

سبزی نیشابور از موقعیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا ظهر امروز در جلسه گردهمایی سبزی‌کاران نیشابور در مسجد روستای دهنو اظهار داشت: با شکل‌گیری این شرکت تعاونی باید به نیازهای آن توجه شود و جهاد کشاورزی و اداره تعاون شهرستان در ساماندهی آن کوشا باشند.
مدیرعامل شرکت تعاونی سبزی‌کاران نیشابور در ابتدای جلسه یادآور شد: با راه‌اندازی این شرکت تعاونی و عضوگیری حدود 300 نفر و راه‌اندازی 80 مرکز جمع‌آوری و انبار سبزی اشتغال‌زایی خوبی برای مردم روستاها به وجود آمده است و ما دنبال بهبود کیفیت سبزی‌های برگی و غده‌ای هستیم.
محمد کلیدری افزود: سالانه بیش از 14 هزار تن محصول تولید و به بازار عرضه می‌شود.
وی یادآور شد: خرید ادوات و ماشین‌آلات مناسب سبزی‌کاری، راه‌اندازی کارخانجات بسته‌بندی از طریق مساعدت دولت، تولید سبزی سالم و پاک با حمایت جهاد کشاورزی و صنف سبزی‌کاران، جایگزینی کودهای ریز مغذی و زیستی به جای کودهای شیمیایی و راه‌اندازی پارکینگ و آزمایشگاه از رئوس برنامه‌های شرکت تعاونی است.
همچنین معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مدیر شهرستان نیشابور گفت: روزانه 700 هزار بسته سبزی تازه با راه‌اندازی شرکت تعاونی سبزی‌کاران نیشابور جمع‌آوری می‌شود.
سیدغلامرضا نبوی افزود: 70 مرکز این مقدار را جمع‌آوری و پس از بسته‌بندی در انبارهای این شرکت در شهرستان نیشابور به بازارهای مشهد مقدس و شهرستان‌های استان خراسان رضوی و استان‌های همجوار ارسال می‌کنند.
وی یادآور شد: حدود 5 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاشت، داشت، برداشت و فروش این محصول در هشت ماه از سال مشغول به‌کار هستند.
وی تاکید کرد: برنامه جهاد این است نیازهای این شرکت تعاونی نوپا را از قبیل کمک به خرید ماشین‌آلات سبک از طریق تسهیلات بانکی، حصارکشی مزارع سبزی، راه‌اندازی کلینیک و آزمایشگاه و آموزش سبزی‌کاران و سایر برنامه‌ها را برطرف کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول