اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: با دفاع از کیان نظام باید در راه پیشرفت کشور و قدردانی از نعمت ولایت فقیه حرکت کنیم.

قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از سپاهیان اظهار داشت: 124 هزار پیامبر از جانب خداوند متعال نازل شدند تا ما باور کنیم که اثر هر عملی را که انجام می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه خداوند بر حسنات ما می‌افزاید، گفت: خداوند بر گناه بندگان چیزی اضافه نکرده و عذاب آنان را بیشتر نمی‌کند اما در برابر حسنات بندگان، عنایات بسیاری دارد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره» اضافه کرد: باید قرآن و معانی والای آن را به صورت درست درک کرده و باور حقیقی نسبت به آن داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ختم کردن قرآن امری بسیار شایسته و نیکو است ولی ارزش این کار زمانی والاتر می‌شود که قرآن بر انسان اثر کرده و به درک مفاهیم قرآن بپردازیم.
آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: انسان اگر باور کند که به نتیجه اعمال خود به صورت کامل خواهد رسید، بیش از این در انجام اعمال و رفتار خود مراقبت می‌کند.
وی ادامه داد: اینکه برخی سر تا پای وجودشان را دنیا فرا گرفته به این دلیل است که هنوز به شکل واقعی، آخرت را باور نکرده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه دنیا یک متاع بوده و گذرا است، افزود: آخرت سرای ماندگاری است و دنیا محل گذر است بنابراین در دنیا باید برای آخرت توشه خوبی برداریم.
وی با تاکید بر اهمیت خدمت در نظام جمهوری اسلامی گفت: همه فعالان در این نظام اگر خدمات خود را بر این اساس انجام دهند و در راه خدمت به ملت، کیان نظام و حفظ ولایت قدم بردارند، خدمت آنان ارزش بسیار والایی دارد.
آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: کسی که در راه حفظ نظام زیر سایه امام زمان، رهبری و مراجع به ارائه خدمت بپردازد در آخرت نتیجه بسیار خوبی از این خدمت خود خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه باید همواره به این فکر باشیم که آخرت خود را آباد کنیم، اضافه کرد: اینکه برای حفظ دین، ‌ولایت و مملکت خواسته‌ای داشته باشیم اقدامی برای آخرت است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید همواره مراقب اعمال خود باشیم و بدانیم که نتیجه این اعمال عاید خود ما می‌شود، بیان داشت: ولایت نعمت ارزشمندی است که امیدواریم همواره زیر سایه ولایت فقیه این نظام با قدرت به حرکت خود ادامه دهد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول