اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت چند ارگان صورت گرفت؛

برگزاری همایش شهریاران ملک ادب در ارسنجان

خبرگزاری فارس: به همت شورای اسلامی شهر و شهرستان، فرمانداری، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان همایش شهریاران ملک ادب در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری همایش شهریاران ملک ادب در ارسنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این مراسم در راستای تجلیل از 70 نفر از دانشوران و فرهیختگان ارسنجان که دارای مدرک دکتری بودند، انجام شد.
محمد جاویدی فرماندار شهرستان ارسنجان با تقدیر از خدمات این فرزانگان از آنها درخواست کرد تا در زمینه رشد و پیشرفت و توسعه این شهرستان قدم بردارند.
در ادامه محمد احمدی امام جمعه این شهرستان گفت: هر کس که امروز به منزلتی رسیده است مرهون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی شهداست و نباید آنها را از یاد ببریم بلکه باید در زندگی از آنها تاسی بجوییم.
در ادامه این مراسم کاووس رضایی دبیر این همایش ضمن توصیف‌هایی از عالمان افزود: عالمان از نظر اهل معرفت مقام آینه را دارند و واسطه فیض هستند که اگر قرار است در مقدرات الهی حرکتی ایجاد شود علما واسطه این فیض‌اند.
وی ادامه داد: از زمان تاسیس مدرسه سعدیه و انقلاب اسلامی ارسنجان را می‌شود پرچمدار این مقام‌ها و جریان‌های دینی دانست.
دبیر همایش شهریاران ملک ادب اضافه کرد: امروز در خدمت کسانی هستیم که 36 نفر از آنها دارای مدرک دکترای تخصصی و 30 نفر دکترای حرفه‌ای هستند و این اندکی از اقیانوس دانشوری در شهرستان ارسنجان است.
وی ادامه داد: ارسنجان نسبت به جمعیت در شهرستان‌های دیگر استان فارس در رتبه نخست قرار دارد و متوسط دانشوری در مقطع دکتری یک و نیم در صد نسبت به جمعیت این شهرستان بوده که جای خرسندی است.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارسنجان در ادامه تصریح کرد: پیام این همایش از زبان مردم این شهر به شما دانشوران و فرهنگیان این است که باید کانون نخبگانی در شهرستان تشکیل شود و تمام دوستان به صورت غیابی افتخار عضویت را به این کانون بدهند.
در این مراسم با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و تعدادی از روسای ادارات این شهرستان با لوح تقدیر و تندیس همایش از 70 نفر از دانشوران و فرهیختگان ارسنجان تجلیل شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول