اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین:

11 هزار خانوار روستایی عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: 11 هزار و 671 خانوار روستایی استان قزوین، عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند.

11 هزار خانوار روستایی عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از سازمان تعاون روستایی استان قزوین، ناطق معین‌الدین بیان کرد: در حال حاضر از 91 هزار خانوار روستایی، بیش از 55 هزار خانوار مشمول صندوق بیمه هستند که تاکنون فقط 11 هزار و 671 خانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان شده‌اند.
وی با اشاره به تعداد کارگزاران این صندوق ادامه داد: هم اکنون  39 کارگزار صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در سطح استان فعال است و این کارگزاران از تشکل‌ها و تعاونی‌های زیرپوشش سازمان تعاون روستایی استان هستند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به نوع پرداخت حق بیمه به این صندوق افزود: حق بیمه در این صندوق 15 درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده است که پنج درصد آن را بیمه شده پرداخت می‌کند و 10 درصد مابقی را دولت در راستای حمایت از روستاییان و عشایر به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می‌کند.
وی در مورد وظایف صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اعلام کرد: تعمیم و گسترش بیمه روستاییان و عشایر به افراد مشمول، جمع‌آوری و تمرکز تمام وجوه موضوع صندوق و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه جاری و ذخیره شده از وظایف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان است.
معین‌الدین گفت: براساس اعلام مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور، اگر در این استان تعداد اعضا به 20 هزار خانوار برسد، دفتر صندوق بیمه دایر می‌شود.
وی اضافه کرد: بنابراین تمام کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان که از تعاونی‌ها و تشکل‌های تعاون روستایی و همچنین تعدادی از دهیاری‌ها هستند باید تمام تلاش خود را برای جذب خانوارهای روستایی مشمول این بیمه کنند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین بیان داشت: تمام کارگزاری‌های سطح استان آماده پاسخگویی و نام‌نویسی از افراد واجد شرایط برای عضویت در صندوق هستند.
وی اضافه کرد: روستاییان، تولید کنندگان اصلی محصولات کشاورزی و دامی هستند بر این اساس استقرار بیمه اجتماعی روستاییان از مهم‌ترین ابزار در راستای توسعه مناطق روستایی است.
معین‌الدین گفت: مزایای درمان، از کار افتادگی ناشی از کار، از کار افتادگی غیر از کار، برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از جمله مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
وی هدف از بیمه اجتماعی روستاییان را دستیابی به توسعه مبتنی بر عدالت اجتماعی، بسترسازی برای توسعه ملی، ایجاد امنیت و ثبات اقتصادی، پیشگیری از فقر و حفظ ارزش‌های انسانی عنوان کرد.
معین‌الدین افزود: سکونت در روستاها و یا مناطق عشایری، انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه، دارا بودن حداقل 18 سال و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان، از شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
وی ادامه داد: همچنین مبلغ بیمه روستاییان به ازای هر خانوار بین 66 هزار تومان تا 185 هزار تومان به نسبت شرایط درخواستی فرد از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی و برخورداری بازماندگان تحت تکلف و بیمه شده متوفی متغیر است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول