اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جوانی:

مکتب امام راحل نقشه راه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران مکتب امام راحل(ره) را نقشه راه انقلاب اسلامی عنوان کرد.

مکتب امام راحل نقشه راه انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار یدالله جوانی عصر امروز در چهارمین همایش نقش شجره طیبه صالحین در کار و تولید که با حضور فرماندهان و مسئولان رده‌های مقاومت سازمان بسیج کارخانجات تهران در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر در یک جمله بخواهیم وظیفه بسیج را از زبان ولی امر مسلمین خلاصه کنیم، ایشان می‌فرمایند وظیفه بسیج حضور در صحنه برای دفاع از ارزش‌ها است.
وی با بیان این مطلب که امروز نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه در راس همه ارزش‌ها قرار دارد، گفت: امام راحل اعتقاد داشتند که اگر مردم از نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی کنند، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی مسیر تاریخ را عوض خواهد کرد و تحولاتی را در دنیا بوجود خواهد آورد و ظالمان را به زیر می‌کشد و مقدمات رهایی مستضعفین را از چنگال ستمگران فراهم می‌کند.
سردار جوانی با اشاره به دو بلوک شرق و غرب در دوران قبل از انقلاب، ادامه داد: امام راحل با حمایت مردم و عنایت الهی انقلاب را با شعار نفی دو بلوک قدرت و نه شرقی و نه غربی حرکت را آغاز کرد که به نتیجه رسید.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نخستین ضربه را به بلوک شرق وارد کرد که سوسیالیسم فروپاشید که امروز هم از آن خبری نیست که انقلاب اسلامی سهم مهمی را در خارج کردن این تفکر مادی از صحنه داشته است.
رئیس اداره سیاسی سپاه با اشاره به سقوط بلوک شرقی توسط ایران و قدرت گرفتن بلوک غرب و اینکه آمریکا فکر کرد به هدف خودش نزدیکتر شده، ادامه داد: غرب با محوریت آمریکا که بیشترین فشار را به ایران تا به امروز وارد کرده، گرفتار بحران‌های روز افزون شده است.
وی ادامه داد: این بحران ریشه در بی عدالتی‌ها، تحقیرها و تبعیض‌ها و بیکاری‌ها و فقر و محرومیت است که این مشکلات از جمله محصولات نظام سرمایه‌داری آمریکا است.

*در بحران‌های غرب انقلاب اسلامی نقش عمده‌ای داشته است
وی با اشاره به سخن رهبر در سفرشان به کرمانشاه گفت: ایشان در چندین سخنرانی خود، خبر از یک آینده خوشی را دادند و آن اینکه این جنبش وال‌استریت نظام سرمایه‌داری فرو خواهد پاشید، چرا که این نارضایتی‌ها عمیق است و نظام سرمایه‌داری هرگز به بازسازی خودش نخواهد بود.
جوانی افزود: نظام‌های سیاسی و پوسیده وابسته به غرب در جهان اسلام، متزلزل شده و یکی پس از دیگری در حال فرو ریختن است، اتفاقات عجیبی در تونس، مصر، یمن و بحرین و دیگر کشورها در آینده خواهد افتاد.
وی با اشاره به این مطلب که این حرکت‌ها تحت تاثیر بیداری اسلامی شکل گرفته، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی منشاء آن انقلاب اسلامی بوده، و همچنین انقلاب اسلامی در فروپاشی بلوک شرق، بحران‌ها و چالش‌های غرب نقش عمده‌ای داشته است.
وی با اشاره به این مطلب که در بحران‌های آمریکا چه در غرب و چه در دولت‌های منطقه انقلاب اسلامی ایران نقش عمده‌ای داشته است، گفت: انقلاب اسلامی در چالش‌هایی که برای نظام سرمایه‌داری ایجاد شده نقش داشته که عامل اصلی آن بیداری اسلامی است که این حرکت‌ها را در کشور‌های اسلامی منطقه به وجود آورده است.
جوانی با بیان این مطلب که ایران روند قدرت‌یابی خوبی را در حال حاضر دارد، افزود: روند کنونی ایران، روند امید بخشی برای حزب الله، بسیجی‌ها و غیره است.
وی به طرح اخیر آمریکا مبنی به ترور سفیر عربستان اشاره کرد و گفت: این صحبت‌ها و این حرکت‌های آمریکا نشان‌دهنده حال پریشان و بهم ریختگی این کشور است، بنابراین امروز دشمن در حالت انفعال به سر می‌برد.
وی با اشاره به این مطلب که آمادگی نیروهای مسلح ما سبب شده که دشمن دست از پا دراز نکند، گفت: تنها خطری که متوجه انقلاب اسلامی است، زاویه پیدا نکردن ما با آرمان‌های امام و انقلاب است.
به گفته جوانی رسیدن به اهداف انقلاب و آرمان‌های انقلاب و سعادت بشر آرمان اصلی ملت ایران است، که برای محقق شدن این اهداف باید در مسیری حرکت کنیم که از آن منحرف نشویم.
وی مکتب امام راحل را نقشه راه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر از نقشه راه زاویه بگیریم به بیراهه خواهیم رفت بنابراین خطر انحراف از مکتب امام، انقلاب اسلامی ما را تهدید می‌کند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول