اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم تشکیل کلاس درس صورت گرفت؛

تحصن 12 روزه دانش‌آموزان دختر آستاکل برای ادامه تحصیل/ مخالفت والدین با ادامه تحصیل در آموزشگاه مختلط

خبرگزاری فارس: 24 دانش‌آموز دختر روستای آستاکل شهرستان طارم با گذشت 12 روز از آغاز سال تحصیلی به دلیل عدم تشکیل کلاس درس در مدرسه خود تحصن می‌کنند.

تحصن 12 روزه دانش‌آموزان دختر آستاکل برای ادامه تحصیل/ مخالفت والدین با ادامه تحصیل در آموزشگاه مختلط
به گزارش خبرگزاری فارس از طارم، در حالی‌که 12 روز از بازگشایی مدارس می‌گذرد و بیش از 182 هزار دانش‌آموز زنجانی در شهر و روستا در حال تحصیل هستند، 24 دانش‌آموز دختر روستای آستا‌کل شهرستان طارم هر روز به امید تحصیل به مدرسه رفته و تا ساعت 12 ظهر تحصن می‌کنند.
قصه از اینجا آغاز شد، که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های سه‌گانه اول، دوم و سوم راهنمایی از دانش‌آموزان خواسته می‌شود که به مدرسه روستای نزدیک و یا شهر آب‌بر مرکز شهرستان طارم بروند.
به دنبال این اقدام دانش‌آموزان دوره راهنمایی دخترانه روستای آستاکل از ادامه تحصیل بازمانده و والدین آنها از ادامه تحصیل آنان در شهر آب‌بر و روستای دیگر به دلیل دوری جلوگیری می‌کنند.
دانش‌آموزان دختر روستای آستاکل در میان اختلاف‌ ‌نظر میان آموزش و پرورش و والدین خود با وجود همه توانایی‌ها و اشتیاقی که به ادامه تحصیل دارند، تحصن در مدرسه را برای رسیدن به خواسته خود در پیش می‌گیرند.
این دانش‌آموزان هر روز به امید تشکیل کلاس به مدرسه می‌روند و ظهر با همه ناامیدی به خانه‌های خود باز می‌گردند.
 
*راضی نیستم حتی یک دانش‌آموز از ادامه تحصیل باز ماند

امیر نظری در واکنش به این اقدام دانش‌آموزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برای تشکیل هر کلاس درسی باید شرایط لازم فراهم شود.
وی با بیان اینکه برای تشکیل هر کلاس درس حداقل 10 دانش‌آموز باید در کلاس درس حضور داشته باشند، افزود: میانگین هزینه راه‌اندازی هر کلاس درس برای آموزش و پرورش 18 میلیون تومان است و در صورتی‌که تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب لازم نرسد از مدل‌های دیگری که جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان است استفاده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: حدنصاب تشکیل کلاس‌های دوره راهنمایی 10 نفر است که دانش‌آموزان روستای آستاکل دارای این شرایط نبوده و می‌توانند برای ادامه تحصیل به شهر آب‌بر که دارای شرایط مطلوبی است بروند.
وی با اشاره به اینکه تنها 10کیلومتر از روستای آستاکل تا شهر آب‌بر فاصله است، خاطرنشان کرد: برخی از دانش‌آموزان مرکز استان نیز برای استفاده از مدارس خاص مسیری بیش از 10کیلومتر را طی می‌کنند و نباید والدین این دانش‌آموزان با حضور فرزندان خود در مدرسه‌ای دیگر که از امکانات مطلوب‌تری برخوردار است جلوگیری کنند.
نظری با بیان اینکه به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان راضی نیستم حتی یک دانش‌آموز استان زنجان نیز از ادامه تحصیل باز ماند، خاطرنشان کرد: حاضرم هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را برای حضور آنها در شهر آب‌بر فراهم شود.
وی اضافه کرد: کل هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان این مدرسه 6 میلیون تومان است در حالی که برای دایر کردن این کلاس‌ها باید 54 میلیون تومان هزینه شود.
 
*شخصا به امور دانش‌آموزان این روستا رسیدگی می‌کنم

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از کیفیت بالای آموزشی در شهر آب‌بر خبر داد و گفت: شخصا به امور دانش‌آموزان این روستا رسیدگی می‌کنم تا در صورت عدم موافقت والدین آنان یک کلاس یک پایه و دو کلاس دو پایه برای دانش‌آموزان تشکیل شود که این امر 50 درصد کیفیت آموزش را کاهش می‌دهد.
وی با ابراز همدردی با دانش‌آموزان علاقمند به تحصیل این روستا خاطرنشان کرد: اگر فرزند خودم نیز دارای شرایطی همانند دانش‌آموزان دوره راهنمایی آستاکل بود به شهر آب‌بر برای ادامه تحصیل می‌فرستادم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه همه دانش‌آموزان را همانند فرزند خود می‌دانم و خدمات‌رسانی مطلوب به دانش‌آموزان وظیفه آموزش و پرورش است یادآور شد: تشکیل کلاس درس برای این دانش‌آموزان از نظر کیفیت آموزشی و اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و با پرداخت هزینه 100 درصدی ایاب و ذهاب دانش‌آموزان موافق هستم.
 
*دوری راه عامل جلوگیری از تحصیل فرزندانمان است

به گفته یکی از والدین دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه آستاکل، تشکیل کلاس به دلیل کمبود دانش‌آموزان لغو شده و آنها برای ادامه تحصیل باید به صورت مختلط با پسران آستاکل در یک آموزشگاه که در اصل پسرانه است ادامه تحصیل دهند.
وی، عامل اصلی جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان دختر این روستا را در شهر آب‌بر دوری راه عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان دوره راهنمایی مرحله بلوغ را می‌گذرانند و درست نیست که برای آنان کلاس مختلط تشکیل شود.
وی با بیان اینکه فرزندانمان چند سالی است که در محیط مستقل درس خوانده‌اند، افزود: اهالی روستا از این موضوع ناراحت هستند.
وی با بیان اینکه هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را نمی‌توانیم بپردازیم بیان کرد: برای پسران کلاس تشکیل شده است و انتظار داریم برای دختران نیز این کلاس‌ها تشکیل شود.
گفتنی است، دانش‌آموزان این مدرسه به دلیل علاقه به درس خواندن از اول مهر ماه سال جاری هر روز در ساعات مدرسه به مدرسه قبلی خود می‌روند و تا ساعت 12 در حیاط مدرسه با هم به صورت گروهی تحصن کرده و پس از پایان وقت مدرسه دوباره به خانه باز می‌گردند.

*آموزش و پرورش خطرات جابه‌جایی دانش‌آموزان را قبول کند

یکی از والدین این دانش‌آموزان نیز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های سه‌گانه 27 نفر است و دو نفری که از سال گذشته ترک تحصیل کرده‌اند امسال در صورتی‌که در روستای آستاکل برگزار شود به مدرسه می‌آیند.
وی که نمی‌خواست خود را معرفی کند، با بیان اینکه با اضافه شدن این دو نفر تعداد دانش‌آموزان به 29 نفر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کلاسی برای دانش‌آموزان تشکیل نشده و از آموزش و پرورش انتظار داریم برای دانش‌آموزان دختر این روستا کلاس تشکیل دهد.
وی گفت: آموزش و پرورش خطرات جابه‌جایی دانش‌آموزان را قبول می‌کند چرا که دانش‌آموزان باید از ساعت هفت صبح تا بعد از ظهر در شهری دیگر برای تحصیل حضور یابند.
گفتنی است، آموزش و پرورش اعلام کرده که اگر در هر کلاس 10 دانش آموز باشد کلاس‌ها دایر خواهد شد.
انتهای پیام،/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول