اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس:

بی‌هویتی عامل اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس گفت: بی‌هویتی عامل اصلی بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در جوامع مختلف است.

بی‌هویتی عامل اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان ثبت ‌احوال خراسان جنوبی به بیان اهمیت کار سازمان ثبت ‌احوال پرداخت و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال به نوعی سازمان هویت‌بخشی به افراد است.
وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان تمام ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ریشه در بی‌هویتی افراد دارد و بر همین اساس مناطق مختلف جهان که مهاجرپذیر است بستر آبستن ناهنجاری‌های مختلف می‌شود زیرا برخی از مهاجران که هویتی ندارند دست به برخی ناهنجاری‌ها می‌زنند.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته همه مهاجران نیز افراد بی‌هویتی نیستند به عنوان مثال بهترین مهاجران جهان لبنانی‌ها هستند.
ابراهیمی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هویت اسلامی چندان در جهان پذیرفته نبود و افراد از هویت اسلامی خود در سطح جهان فراری بودند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به لطف وجود امام خمینی (ره) و گسترش تفکرات اسلامی در جهان مسلمانان در مناطق مختلف به  هویت اسلامی خود بازگشتند و داشتن هویت اسلامی مایه افتخار برای مسلمانان شد.
وی ادامه داد: این هویت‌بخشی اسلامی افتخار بزرگی بود که امام (ره) برای ملت‌های مسلمان به ارمغان آورد و امروز در سراسر جهان اسلام، غرور اسلامی بروز پیدا کرده است.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران قبل از انقلاب به غرب وابسته بود اما امروز با داشتن هویت اسلامی استقلال کامل پیدا کرده است و به عنوان یکی از کشورهای محبوب در منطقه شناخته می‌شود.
ابراهیمی تصریح کرد: اینکه خراسان جنوبی در برخی مولفه‌ها از جمله ولایتمداری، همگام بودن با نظام و قانونمندی در سطح کشور رتبه‌های برتر را در اختیار دارد به هویت دینی و اسلامی مردم این منطقه برمی‌گردد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول