اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

حجاب ایستادگی در برابر فرهنگ منحط غرب است

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: حجاب ایستادگی در برابر فرهنگ منحط غرب است.

حجاب ایستادگی در برابر فرهنگ منحط غرب است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، احمد خرم‌روز شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته عفاف و حجاب آبپخش اظهار داشت: در اسلام تاکیدات فراوانی بر امر حجاب و عفاف شده و انتظار می‌رود در جامعه اسلامی شاهد رشد و توسعه روزافزون این امر مهم باشیم.
بخشدار آبپخش یادآور شد: همه افراد و مسئولان به‌ و‌یژه مدیران فرهنگی در ارتباط با امر حجاب مسئولند و انتظار می‌رود در صورت مشاهده بدحجابی از طریق تذکر لسانی به مبارزه با این امر بپردازند.
وی افزود: در سال‌های اخیر فرهنگ منحط غرب بر سایر کشورهای جهان و برخی کشورهای اسلامی سایه انداخته و انتظار می‌رود مسئولان با توجه به این امر به مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان و غرب بپردازند.
خرم‌روز خاطرنشان ساخت: به خاطر پیشرفت تکنولوژی شاهد شکل‌گیری دهکده جهانی هستیم و فرهنگ و اطلاعات و اخبار به سرعت از هر نقطه جهان به نقطه دیگر انتقال می‌یابد و با آموزش‌ها و آگاهی‌بخشی می‌توانیم برای حفظ ارزش‌های اسلامی خود تلاش کنیم.
این مسئول ابراز داشت:‌ برای تحقق این امر باید بالاترین الگوهای رفتاری را برای خود انتخاب کنیم و این الگو در جامعه زنان می‌تواند حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.
بخشدار آبپخش با اشاره به مسئله حجاب به عنوان یکی از ابعاد مهم الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: حجاب نه گفتن به فرهنگ غرب است و امروزه در جهان حجاب یک نوع جنگ مقاومت با غیر‌ارزش‌ها معرفی شده است.
خرم‌روز اذعان داشت: حجاب ضامن سلامتی جامعه است و در سایه سلامت اجتماعی جامعه می‌توانیم در مسیر رشد، ترقی و توسعه کشور عزیزمان گام برداریم.
وی با اشاره به همکاری و همیاری زنان در عرصه‌های مختلف پیروزی و مبارزات انقلاب اسلامی گفت: امروزه زنان ایران به عنوان یک محور اساسی بنیاد خانوادگی به جهان معرفی شده‌اند و در جامعه مدیریتی و دانشگاهی این زنان به خودشناسی و خودباوری رسیده‌اند.
خرم‌روز با اشاره به شرایط اجتماعی آبپخش متذکر شد: آبپخش از دیرباز به دارالمومنین معروف بوده‌است و حجاب در بانوان و اجتماعات آن از جایگاه خاصی برخوردار است و می‌طلبد مردم این شهر در مسیر اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و حجاب گام بردارند.
مسئول امور بانوان بخشداری آبپخش نیز در این نشست گفت: کمیته بانوان آبپخش در یک‌سال اخیر گام‌های ارزشمندی در راستای حل مسائل و مشکلات بانوان در بخش آبپخش برداشته است.
فاطمه جهان‌افروز فعالیت‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ورزشی بانوان دانست و اظهار داشت: در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی، کمیته بانوان بخشداری آبپخش در مناسبت‌های مختلف به ویژه اعیاد مذهبی و ایام شهادت ائمه اطهار (ع) اقدام به برگزاری مراسمات گوناگون و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر کرده است.
وی افزود: کم‌بودن ادارات بخش و تعداد بانوان کارمند بخش آبپخش سبب سختی فعالیت‌های این کمیته بوده است.
جهان‌افروز اذعان داشت: در سال اخیر کمیته بانوان بخشداری آبپخش بیشتر مراسمات فرهنگی و مذهبی سطح شهر را با همکاری زینبیه آبپخش و هزینه‌های شخصی انجام داده و در مواردی نیز از کمک‌های مسئولان بهره‌ برده‌ایم.
این مسئول تصریح کرد: در جامعه اسلامی ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر دولت‌ توجه ویژه‌ای به این امر داشته و انتظار می‌رود مسئولان تلاش خود را برای گسترش فعالیت‌های ورزشی بانوان در آبپخش به کار گیرند.
وی متذکر شد: در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی کمیته بانوان بخشداری آبپخش در حال برنامه‌ریزی برای انتشار ویژه‌نامه تخصصی بانوان بخش آبپخش و انعکاس عملکرد این کمیته به مسئولان استانی و مردم منطقه هستیم.
جهان‌افروز بانوان را مدیران خانواده دانست و خاطرنشان ساخت: در جوامع غربی زن را به عنوان کالای تجاری و یک نوع ابزار به حساب می‌آورند، اما در جوامع اسلامی با الگوبرداری از آموزه‌های دینی و قرآن کریم به حفظ و کرامت زن بیش از پیش اهمیت و بها داده می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول