اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک اقتصاددان:

برای پویایی اقتصاد کشور نرخ ارز باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: اقتصاددان کشور گفت: برای پویایی اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و تولید، نرخ ارز در کشور باید افزایش پیدا کند.

برای پویایی اقتصاد کشور نرخ ارز باید افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود نیلی شامگاه شنبه در مراسم بررسی نرخ ارز و آثار نوسانات آن بر صنعت و تولید اظهار داشت: یکی از مباحث چالشی و مهم کشور بررسی نرخ ارز کشور است.
وی ادامه داد: دو نظریه در ارتباط با نرخ ارز در کشور وجود دارد یک نظر این است که نرخ ارز در کشور ثابت بماند که اگر این کار انجام شود موجب کاهش میزان تولید و اشتغال می‌شود.
اقتصاددان برجسته کشور با اشاره به نظریه گروه نخست افزود: با توجه به نظریه این گروه، از میزان رقابت‌پذیری تولیدات داخلی در کشور با محصولات خارجی کاسته می‌شود.
وی اضافه کرد: این افراد نیز معتقد هستند که رقابت‌پذیری اقتصاد کشور به وسیله نرخ ارز تنظیم می‌شود.
نیلی با اشاره به نظریات طرف دیگر بررسی نرخ ارز در کشور گفت: طرف دیگر به افزایش نرخ ارز در کشور اعتقاد دارند که نتیجه این اقدام این است که میزان کالا و خدماتی که خانواده‌ها استفاده کرده و در تولید نیز مصرف می‌شود، افزایش پیدا کرده که در نتیجه منجر به بروز تورم در کشور می‌شود.
وی از نوع تورم اقتصاد ایران سخن گفت و ادامه داد: تورم اقتصاد کشور از نوع مزمن است که به دلیل کسری بودجه دولت پدید آمده است.
اقتصاددان برجسته کشور با اشاره به بازار اقتصاد کشور گفت: چند نوع بازار در اقتصاد کشور از جمله بازار انرژی، بازار ارز و بازار کار وجود دارد که اگر قرار است اصلاحاتی در اقتصاد ما صورت بگیرد باید در این چند بازار نیز انجام شده که اصلاح نرخ ارز در اولویت است.
وی از نرخ ارز به‌عنوان یک متغیر مهم در اقتصاد کشور سخن گفت و تصریح کرد: نرخ ارز یک متغیر چالشی در کشور است که کنترل تورم نیز بر روی نرخ ارز اثر می‌گذارد.
نیلی تاکید کرد: برای پویایی اقتصاد کشور در زمینه اصلاح، نرخ ارز باید افزایش پیدا کند که خود دو نکته دارد یک بحث آن است که اصلاح بازار ارز باید در کنار اصلاح دیگر بازارها قرار بگیرد.
وی از نکته دوم سخن گفت و بیان کرد: این اصلاحات باید در مسیر درست و قابل پیش‌بینی قرار بگیرد که در آینده تولیدکنندگان و تجار بتوانند برای فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی کرده تا با مشکلی برخورد نکنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول