اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حمل و نقل اکو:

ریل مهم‌ترین عنصر در توسعه ارتباطات اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیر حمل و نقل اکو با بیان اینکه ریل در منطقه اقتصادی اکو توسعه نیافته است، گفت: خط آهن به عنوان مهم‌ترین عنصر در توسعه ارتباطات بین کشورها مطرح است.

ریل مهم‌ترین عنصر در توسعه ارتباطات اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی تکیه‌سادات شامگاه شنبه در نشست اطلاع‌رسانی همایش بین‌المللی توسعه ترانزیت و لجستیک در بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقش این شهر در ترانزیت بسیار مهم است، ابراز داشت: هفت کشور از کشورهای محصور در خشکی در شمال ایران واقع شده‌اند که این امر بنا بر احتیاج این کشورها به دریا جایگاه شهرهایی همانند بندرعباس را ارزنده‌تر و پررنگ‌تر کرده است.
وی با بیان اینکه اکو، مهم‌ترین سازمان بین‌ دولی دنیاست، افزود: بندرعباس می‌تواند کشورهای آسیای میانه را به چین و هند متصل سازد.
مدیر حمل و نقل سازمان اکو با بیان اینکه هم وسعت و هم ثروت کشورهای اکو از اروپا بسیار بالاتر است، ادامه داد: تنها وسعت سه کشور از اکو، به اندازه کل خاک اروپاست.
تکیه‌سادات با بیان اینکه لازمه هر توسعه و پیشرفتی در ابتدا ارتباطات است، یادآور شد:‌ نزدیکی و قرابت فرهنگی کشورهای اکو به عنوان یک سرمایه بالقوه است که می‌تواند در ارتقا هر چه بیشتر روابط و ارتباطات اعضا کمک کند.
وی اضافه کرد: غرب و شرق به دنبال ناامن سازی و ناامن جلوه دادن منطقه اکو هستند چرا که در صورت پویایی  اقتصادی و ترانزیتی این منطقه بسیاری از کریدورهای تعریف شده غرب و شرق که در حال حاضر نیز بسیاری از‌ آنها شاخص‌های استانداردی ندارند، کم رونق می‌شود.
به گفته مدیر حمل و نقل اکو دنیا به دنبال مکانیزم ریلی است چرا که وجود راه‌آهن سبب ارتباطات بیشتر کشورها می‌شود.
تکیه سادات با اشاره به وجود کریدورهای ترانزیتی در منطقه اکو ابراز داشت: در حال حاضر کریدور قزاقستان (منطقه ازن) - ترکمنستان - اینچه برون و سپس گرگان به عنوان سومین کریدور منطقه به عنوان ظرفیتی مهم به شمار می‌رود.
وی بیان داشت: طرح امکان‌سنجی کریدور چهار منطقه اکو نیز که از ایران به هرات و مزار شریف و سپس تاجیکستان نیز منتهی می‌شود، روی میز است.
تکیه‌سادات افزود: همچنین پیگیری برای ایجاد کریدور پنجم ترانزیتی منطقه اکو نیز با محوریت اتصال خرمشهر به بندر بصره در دست اقدام است.
به گفته وی این کریدور نیز اتصال منطقه اکو را از طریق سوریه با دریای مدیترانه ممکن می‌سازد.
این مسئول با بیان اینکه ریل در منطقه اکو توسعه پیدا نکرده است، گفت: 80 درصد کالاهای تجاری دنیا از طریق ریل جابجا می‌شود که یکی از دلایل بروز بحران‌ها به دلیل ضعف در ارتباطات تجاری است.
وی افزود: بندرعباس تنها بندری است که می‌تواند آسیای میانه به دریاهای‌ آزاد وصل کند.
به گفته تکیه‌سادات ارزش بازار اقتصادی آسیای میانه حتی از کانادا و آمریکا نیز بیشتر است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول