اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه مدیریت بحران آذربایجان غربی تاکید کرد:

مهار آب‌های سطحی در شهرهای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: مطالعه و مهار آب‌های سطحی در شهرهای آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد.

مهار آب‌های سطحی در شهرهای آذربایجان غربی
مهدی داداش‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وظایف شهرداری‌ها فقط تامین آسفالت و جدول‌کشی نیست و باید در انجام مسئولیت توسط شهردار تمام جوانب مد نظر قرار گیرد که یکی از این موارد توجه به بحث مدیریت بحران است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران به ویژه آذربایجان غربی، تصریح کرد: وقتی در این موقعیت جغرافیایی شاهد کم‌آبی هستیم و برای حل این کم‌آبی در سال‌های آینده باید تدابیر لازم اندیشیده شود و در افق پنج ساله و 20 ساله در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.
این مسئول افزود: اغلب شهرهای آذربایجان غربی در پای کوه یا کنار رودخانه‌ها قرار دارند و یا رودخانه از وسط شهر عبور می‌کند، در برخی موارد نیز در گذشته برخی از شهرهای ما روستا بودند و تبدیل به شهر شده‌اند و لازم است تا در آنها قوانین شهرسازی را بیشتر مد نظر قرار داد و در این زمینه تحمیدات لازم انجام گیرد.
داداش‌زاده با بیان اینکه لازم است در زمینه پیشگیری از عواقب ناگوار سیل تمهیدات لازم اندیشیده شود، گفت: حفظ و نگهداری شهروندان از عوارض سیل جزو قوانین است اما تاکنون بودجه‌ریزی و سیاست‌گذاری به این طرف سوق داده نشده است.
وی بر شناسایی کانون‌های سیل و حوزه‌های آبریز تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه‌های مدیریت شهری باید در راستای طبیعت هر شهر برنامه‌ریزی شود.
این مسئول تصریح کرد: برای افق درازمدت باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد و امکانات فنی و مالی در این زمینه تامین شود تا بتوانیم سیلاب‌ها را به خوبی مدیریت کنیم.
داداش‌زاده با بیان اینکه باید پیش از انجام ساخت و سازهای غیرمجاز از این اقدام جلوگیری شود، افزود: واحدهای زیرکوهی ماکو در حال حاضر به مشکل اصلی تبدیل شده‌اند در حالی که اگر جلو ساخت و ساز زیر کوه را در این شهر در همان زمان گرفته می‌شد امروز این میزان هزینه برای جابه‌جایی واحدهای زیرکوهی ماکو و اتلاف زمان را نداشتیم.
وی بر مطالعه آب‌های سطحی در برخی از شهرها تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها نسبت به این موضوع بی اعتنا هستند و لازم است تا تذکرات لازم در این زمینه داده شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول