اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای باشت:

فنی و حرفه‌ای باشت کمبود کادر مجرب و استادکار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای باشت مستقر نشدن و عدم استقلال این مرکز را از مشکلات فنی‌ و حرفه‌ای این شهرستان برشمرد و گفت: از دیگر مشکلات فنی و حرفه‌ای باشت، کمبود کادر مجرب و استادکار است.

فنی و حرفه‌ای باشت کمبود کادر مجرب و استادکار دارد
شاپور قائدی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز فنی وحرفه‌ای باشت اظهار داشت: تعداد 700 کارآموز دختر و پسر در نیمه نخست امسال در رشته‌های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان شرکت کرده‌اند
وی عنوان کرد: این کارآموزان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای باشت و آموزشگاه‌های آزاد وابسته به مرکز فنی و حرفه‌ای شرکت و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
این مقام مسئول به رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای باشت اشاره کرد و رشته‌های خیاطی، گلدوزی، توپ‌دوزی، جوشکاری، مکانیک، نازک‌دوزی، مانتودوزی، گل‌سازی و هویه‌کاری روی پارچه را از جمله رشته‌های آموزشی در این مرکز برشمرد.
قائدی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای 85 نفر از مهارت‌دیدگان در رشته‌های گلیم‌بافی و قالی‌بافی تشکیل پرونده و به تامین اجتماعی معرفی شدند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای باشت به آموزش بسیجیان در این مرکز اشاره و تصریح کرد: در قالب طرح هجرت بیش از 30 کارآموز دختر در رشته‌های مانتو‌دوزی و نازک‌دوزی شرکت و مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف محوری فنی و حرفه‌ای توسعه و بهبود اشتغال در کشور است، ابراز داشت: در سال جاری به 30 نفر از کارگران مهارت‌های لازم ارائه و به تامین اجتماعی جهت تشکیل پرونده برای بیمه معرفی شدند.
این مقام مسئول در باشت با بیان اینکه بیشتر کارآموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای از روستاهای شهرستان باشت هستند، افزود: نبود خوابگاه در این مرکز، کارآموزان به‌ویژه خواهران را با مشکل مواجه کرده است.
قائدی اضافه کرد: در صورت احداث خوابگاه در این مرکز، کارآموزان بیشتری از روستاهای اطراف در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای باشت خاطرنشان کرد: با وجود گذشت 11 ماه از شهرستان شدن باشت هنوز چارت سازمانی فنی و حرفه‌ای این شهرستان ابلاغ نشده و این مرکز به‌صورت اداره تابعه فعالیت می‌کند که این امر مشکلاتی را به‌وجود آورده است.  
وی نداشتن نیروی کادر مجرب و استادکار را از دیگر مشکلات این مرکز بیان کرد و از مسئولان خواست برای برطرف کردن مشکلات این مرکز چاره‌اندیشی کنند.
قائدی به برنامه‌های دولت برای حمایت و توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و اذعان داشت: افراد جویای کار می‌توانند با آموزش در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و دریافت کارت مهارت برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول