اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان؛ صورت می‌گیرد؛

تجلیل از خانواده شهید فتح‌اللهی از شهدای ترور کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: از مقام شامخ شهید سبحان فتح‌اللهی از شهدای مریوان در آیین پایانی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تجلیل می‌شود.

تجلیل از خانواده شهید فتح‌اللهی از شهدای ترور کردستان
قباد میمنت‌آبادی در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا را از سیاست‌های اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی برنامه‌های فرهنگی ـ هنری نام برد و افزود: امنیت پایدار حاکم در منطقه مرهون خون گهربار شهدای معززی است که از آب و خاک و کیان این سرزمین تا آخرین قطره خونشان پاسداری نمودند.
دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، شور و نشاط وصف ناشدنی مردم قهرمان‌پرور مریوان در نقطه صفر مرزی را نشأت گرفته از عزت و مقاومت شهدای گرانقدر این شهرستان که برای مردم زادگاهشان به ارمغان آوردند، خواند و خاطرنشان کرد: حال هنرمندان اقصی نقاط کشور با پیام وحدت و همبستگی ملی با شعار مهرورزی در مریوان به اجرای نمایش در معابر و خیابان‌های این شهر شهیدپرور می‌پردازند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان ضمن تاکید بر پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت توسط جامعه فرهنگ و هنر، گفت: امروز با دمیدن چنین فرهنگی در کالبد جامعه پویا و فعال هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به آنچه که تکریم کرامت والای انسان‌های آزاده با ترویج و تبلیغ ادبیات پایداری است رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت و نباید از این فعالیت حیاتی غفلت نمود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان این نکته که در آیین پایانی جشنواره ششم تندیس جشنواره که توسط صابر میکائیلی از هنرمندان نامی خوشنویسی استان طراحی شده، به برگزیدگان اهدا خواهد شد، افزود: مهم‌ترین پیام جشنواره در آیین پایانی دور ششم و آغاز دور هفتم آن تاکید بر بسط یک نهضت فراگیر اجرهای عمومی تئاتر خیابانی در سراسر کشور از جمله مرکز آن یعنی مریوان است.
وی در ادامه گفت‌وگو با فارس یادآور شد: تقویت این نهضت نیازمند توجه به هدایت اعتبارات متمرکز جشنواره در قالب دبیرخانه دائمی آن خواهد بود که با مساعدت و تدبیری که مقام عالی وزارت و معاون امور هنری وی نسبت به غیرمتمرکز ساختن رویدادهای کلان هنری دارند، تحقق این خواسته دور از ذهن نخواهد بود.
شایان ذکر است؛ عوامل ضدانقلاب وابسته به گروهک پژاک، سبحان فتح‌اللهی نوجوان بسیجی پایگاه مقاومت هیشور از توابع شهرستان سروآباد را در حین انجام ماموریت به شهادت رساندند.
این شهید معزز به دلیل مین‌گذاری عوامل گروهک پژاک در مسیر حرکت ماموریت این بسیجی، در جاده برگشت این روستا به سروآباد به فیض شهادت نائل آمد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول