اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پست بانک ایران خبر داد:

رفع مشکل هموطنان قائمشهری در قطعی آب و برق

خبرگزاری فارس: پست بانک ایران درباره مشکل قبوض برق و آب تعدادی از مردم قائمشهر گفت: شخص خاطی از طریق مراجع قضایی در حال پیگرد قانونی است و در کمترین زمان ممکن این مشکل هموطنان قائمشهری برطرف می‌شود.

رفع مشکل هموطنان قائمشهری در قطعی آب و برق
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، به دنبال درج خبری مبنی اینکه «برق و آب تعدادی از مردم قائمشهر قطع است» پاسخ‌نامه و توضیحی به دفتر خبرگزاری فارس در مازندران ارسال شد.
عین پاسخنامه پست بانک ایران اعلام می‌شود؛
به دنبال درج خبری با تیتر به دلیل کوتاهی پست بانک قائمشهر برق و آب تعدادی از مردم قائمشهر قطع است به اطلاع خوانندگان و مردم شریف کشور می‌رساند مشکل ایجاد شده در مورد عدم پرداخت فبوض مصرفی آب، برق، گاز و تلفن تعدادی از شهروندان قائم‌شهری ناشی از تخلف یکی از دفاتر پیشخوان دولت این شهرستان بوده که با وجود قطع همکاری پست بانک با آن دفتر و لغو مجوز ارائه خدمات بانکی دفتر مذکور، متاسفانه این دفتر به صورت غیرقانونی نسبت به جعل مهر پست بانک اقدام کرده و بدون اطلاع این بانک و به صورت خودسرانه اقدام به دریافت وجوه قبوض مصرفی مذکور کرده است.
پست بانک ایران اعلام کرد: این در حالی است که پست بانک مدیریت شعب استان مازندران در تاریخ 16/6/ 1390 به دلیل تکرار تخلف دفتر مذکور نسبت به جمع‌آوری تمامی مهرها، دستگاه‌های کارت‌خوان، تابلوی بانک از دفتر مذکور اقدام کرده و برنامه نرم‌افزار خدمات بانکی (سیمیا) را غیر فعال و پرونده کارگزار مربوطه را برای اقدامات حقوقی و قضایی به محاکم قضایی ارسال کرده و علاوه بر آن موضوع را طی نامه‌های مورخ 22 و 27 شهریورماه سال‌ جاری به اطلاع مدیران کل امور اجتماعی استانداری و دفتر فناوری اطلاعات استانداری مازندران، دبیر کارگروه دفاتر پیشخوان دولت استان برای جلوگیری از بروز مشکل و دستور لغو مجوز دفتر مذکور منعکس کرده است.
پست بانک ایران تصریح کرد: ولی از آنجایی که این دفتر به عنوان دفتر پیشخوان دولت مجوز فعالیت داشته و خدماتی از قبیل پست و مخابرات را ارائه می‌کرد، در عمل پلمپ دفتر غیرممکن می‌شود مگر اینکه مجوز لغو آن از سوی کارگروه مذکور صورت می‌گرفت که شخص خاطی با ساخت مهر جعلی و سوء استفاده از آن نسبت به وجوه قبوض مصرفی و جمع‌آوری اقدام و به حساب شخصی خود واریز می‌کرده است.
 با این حال با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و درج تمامی سوابق و مستندات مربوطه در پرونده تخلفاتی مدیر دفتر مذکور موضوع با شکایت پست بانک استان از طریق مراجع قضایی در حال پیگرد قانونی است و در کمترین زمان ممکن این مشکل هموطنان برطرف می‌شود.
این نامه به امضای دو تن از پرسنل اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران به نام‌های فیروز رحیمی و علی میرزایی‌پور رسیده است.
 
*سهل‌انگاری ادارات مخابرات و پست قائمشهر
سرپرست شعب پست بانک مازندران همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر با بیان اینکه این دفتر از دفاتر خدماتی پیشخوان دولت است و به صورت غیرقانونی با نام و مهر پست بانک فعالیت می‌کرد، افزود: با دریافت گزارش تخلف از فرد خاطی در تاریخ 9/12/89 ، وی تعهد محضری سپرد تا به تخلفاتش پایان دهد ولی با افزایش موارد تخلف، پست بانک قائمشهر تمامی سیستم‌های آن دفتر را جمع‌آوری کرده و تابلوی سر درب آن را پایین کشید که مسئولیت این کار هم با ما نبود بلکه این عمل باید توسط کارگروه این صنف در استانداری صورت می‌گرفت.
شعبانعلی رجبی وندچالی که از دوشنبه 18 مهرماه جاری به سمت سرپرست شعب پست بانک مازندران تا تعیین مدیریت جدید منصوب شد، با بیان اینکه ادارات مخابرات و پست قائمشهر با توجه به اطلاع از ادامه فعالیت این فرد به عنوان یک متخلف موظف بودند تا مردم را مطلع کرده و کار غیرقانونی وی را گزارش دهند و از ادامه کار وی جلوگیری به عمل آورند، افزود: این دفتر به عنوان دفتر پیشخوان دولت باید زیر نظر کارگروه خود نظارت می‌شد.
وی گفت: آیا جعل شناسنامه توسط افراد را باید به اداره ثبت احوال نسبت داد مگر تا چه اندازه می‌شود بر افراد نظارت داشت؟ فرد خاطی به هر حال به اعمال خلاف قانون خود ادامه خواهد داد.

*چند دفتر اقدام به اعمال غیرقانونی کردند
دبیر کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دفاتر پست بانک دو سال است با نام پیشخوان دولت تغییر نام داده‌اند ولی چون این دفاتر تابلوهای جدید خود با نام دفاتر پیشخوان دولت را نصب نکرده‌اند همچنان با نام پست بانک شناخته شده‌اند.
یدالله طهماسبی افزود: از بین 755 دفتر پیشخوان دولت استان مازندران، چند دفتر اقدام به اعمال غیرقانونی کرده‌اند که تصمیمات خوبی برای نظارت بر این دفاتر اتخاذ شد.
وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه بعد تمامی مدیران این دفاتر باید برای تعویض و نصب تابلوهای قبلی و جدید با عنوان دفتر پیشخوان دولت اقدام کنند.
طهماسبی که مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات استانداری مازندران نیز هست به گونه‌ای دیگر تاکید کرد: پست بانک شهرستان و استان باید سیستم بانکی شخص متخلف را مسدود و اجازه هر نوع فعالیتی را از وی سلب می‌کرد. فرماندار قائمشهر نیز در این ارتباط با بیان اینکه گاز، آب یا برق و تلفن افرادی که با در دست داشتن قبوض پرداختی خود با مراجعه به فرمانداری قائمشهر به ایراد شکایت از این پست بانک پرداختند، وصل شده است از دستگیری شخص متخلف خبر داد و با بی‌اطلاعی از میزان این کلاهبرداری و اخاذی، افزود: میزان بدهی این فرد تا مراجعه آخرین فرد شاکی مشخص نیست و تنها خود متخلف از مقدار بدهکاری خود آگاه است که با مراجعه شاکیان رقم مورد نظر به دست می‌آید.
انتهای پیام/ص10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول