اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد:

حضور سه نمایش جشنواره مریوان در دربندیخان عراق

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از اعزام سه گروه نمایشی از گروه‌های راه یافته به این جشنواره در جشنواره تئاتر دربندیخان کردستان عراق خبر داد.

حضور سه نمایش جشنواره مریوان در دربندیخان عراق
فاتح بادپروا در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این سه گروه نمایشی را ماموستا عبدول حمه‌جوان مسئول برگزاری جشنواره تئاتر دربندیخان برای اجراهای عمومی در شهرهای سلیمانیه و حلبچه انتخاب می‌کند.
به گفته مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مریوان، ترکیب نمایش‌های اعزامی را یک گروه نمایشی فارسی و دو نمایش کردی تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع در راستای مراودات فرهنگی ایران و عراق و به ویژه کردستان عراق با کردستان ایران صورت می‌گیرد و به یقین این مهم بر روابط بیشتر این دو استان مرزی تاثیرگذار است.
مسئول دبیرخانه دائمی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره تئاتر دربندیخان سال گذشته برگزار شد و امسال این جشنواره با حضور این سه گروه ایرانی و گروه‌های عراقی تا 10 روز آینده برگزار می‌شود.
بادپروا یادآور شد: مجید امرایی مدیر دفتر تئاتر خیابانی وزارت ارشاد و شهرام کرمی مدیر پیشین در جشنواره سال گذشته دربندیخان به عنوان ناظر و داور حضور داشتند.
وی به وضعیت تئاتر کردستان عراق در مقایسه با ایران اشاره کرد و گفت: تئاتر ایران نسبت به تئاتر عراق در رده‌های بالاتری قرار دارد اما آنها نیز با توجه به دارا بودن تحصیلات مرتبط و آکادمیک در این حوزه، از وجود افرادی شاخص برخوردارند.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی مریوان در ادامه از وجود 10 گروه نمایشی در شهرستان مریوان خبر داد و افزود: 6 گروه از این نمایش‌ها صحنه‌ای و 4 گروه در بخش تئاتر خیابانی فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی گروه‌های صحنه‌ای مریوان شناسنامه‌دار شده اما از تنها یک گروه از گروه‌های خیابانی مجوز گرفته‌اند.
بادپروا در پایان جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی را زمینه‌ای برای رشد کمی و کیفی گروه‌های تئاتر استان کردستان و شهرستان مریوان خواند و تاکید کرد: هنرمندان باید از تجربیات گروه‌های شرکت کممده در این جشنواره بهره بگیرند.
ششمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از بیستم مهرماه جاری با حضور 300 هنرمند در قالب 34 گروه نمایشی از 11 استان کشور و 4 کشور تاجیکستان، کردستان عراق، ترکیه و فرانسه آغاز به کار کرده و فردا با حضور شاه‌آبادی معاون امور هنری وزیر ارشاد اسلامی پایان می‌یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول