اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس:

آمریکا به دنبال انحراف افکار عمومی است

خبرگزاری فارس: مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آمریکا از طرح سناریوی جدید خود در رابطه با ایران به دنبال انحراف افکار عمومی جهان است.

آمریکا به دنبال انحراف افکار عمومی است
سیدجلال فیاضی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که سانسور و حذف اخبار معنایی ندارد و همه اخبار به نوعی منتشر می‌شوند.
وی افزود: در چنین شرایطی بهترین راه در راستای تحت‌الشعاع قرار دادن اخبار، استفاده از شیوه جایگزینی است و در حال حاضر آمریکا نیز از این شیوه به خوبی استفاده می‌کند.
مشاور فرهنگی مجلس شورای اسلامی در امور فرهنگی شیوه جایگزینی را از شگردهای رسانه‌ای در جهت تحت‌الشعاع قرار دادن اخبار خواند و افزود: در شرایط کنونی آمریکا دچار چالش‌هایی از جمله جنبش وال استریت و همچنین برخی مشکلات داخلی ست  که این نظام سرمایه‌داری را با مشکلات بزرگی روبه‌رو کرده است.
فیاضی افزود: این کشور برای نجات خود از اتهامات وارده و نقایصی که این روزها به صورت پیشرونده در سیاست‌های مالی و اجتماعی این کشور خودنمایی می‌کند، دست به استفاده از شیوه جایگزینی اخبار در راستای منحرف کردن افکار عمومی زده است.
وی ادامه داد: برای استفاده از این شیوه آمریکا طی یک سری خبر سازی‌های غیرمستند و غیرواقعی سعی در انحراف افکار عمومی از چالش‌های خود به سمت مسئله ایران است.
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اتهام اخیر آمریکا به ایران در ارتباط با اقدام به انجام عملیات تروریستی علیه سفیر عربستان در خاک آمریکا توسط دو نفر از اتباع ایرانی را از مصادیق استفاده از شگرد جایگزینی اخبار عنوان نمود و گفت: انتظار آمریکا از این اتهام و طرح این سناریو تحت‌الشعاع قرار دادن وقایع داخلی و چالش‌های گسترده خود است.
وی از بیدار اسلامی به عنوان لایه‌های زیرین و اهداف دوم در طرح سناریوی آمریکا علیه ایران نام برد و اظهار داشت: جریان موج بیداری ایجاد شده در منطقه که از ایران و انقلاب ایران نشأت گرفته است بر ضد خواسته‌ها و نیات آمریکا در منطقه جریان دارد.
فیاضی با اشاره به اینکه کشور عربستان سعودی نقش بسزایی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا در منطقه دارد، افزود: عربستان سعودی به نوعی ایفای نقش می‌کند که پیرو اهداف آمریکا در منطقه باشد و اقدامات عربستان در برخورد با مسائل کشورهای بحرین و سوریه موئد این ادعا ست.
وی افزود: آمریکا برای انحراف افکار عمومی و تحت‌الشعاع قرار دادن آن و همچنین منحرف کردن اذهان از بحث بیداری اسلامی کشورهای مسلمان منطقه با استفاده از شیوه جایگزینی اخبار به سمت مسئله اتهام به ایران استفاده کرده است.
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با امکان اثرگذاری سناریوی اتهام آمریکا به ایران در روابط میان دو کشور ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: در صورت هشیاری این دو کشور مسلمان و همسایه امکان بروز خلل در روابط میان آنها به واسطه این اتهام وجود ندارد ولی در صورت نبود هشیاری لازم ممکن است روابط این دو کشور تحت‌الشعاع قرار گیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول