اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان:

فرهنگیان به مفاهیم قرآن توجه کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: فرهنگیان باید به مفاهیم قرآن توجه بیشتری داشته باشند به همین خاطر در جشنواره قرآن و عترت، امر پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.

فرهنگیان به مفاهیم قرآن توجه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا کلانتری در مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری قرآن و عترت فرهنگیان که ظهر امروز در کانون فرهنگی ورزشی حضرت مریم قم برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از سطح 780 کانون بسیج فرهنگیان سراسر کشور آغاز شده و پس از آن 33 استان مرحله استانی آن را اجرا کرده‌اند.
وی افزود: بیش از 198 هزار فرهنگی بسیجی در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد 32 هزار نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند ضمن اینکه مسابقات قرآن فرهنگیان در چهار رشته حفظ، قرائت، درک مفاهیم و عترت برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان با اشاره به اینکه مسابقات حفظ قرآن در دو بخش حفظ 15 و 30 جزء صورت می‌گیرد، ابراز کرد: به دلیل اینکه جشنواره نخستین تجربه سازمان در برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان سراسر کشور است، در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد اما با استفاده از تجربه برگزاری 9 دوره مسابقات قرآن دانش آموزان بسیجی امیدواریم این مشکلات به حداقل برسد.
وی شاخصه‌های داوری و شیوه امتیازدهی به شرکت‌کنندگان را بر اساس دستورالعمل‌های رسمی دانست و گفت: در حال حاضر 13 نفر در رشته حفظ 15 جزء، 9 نفر در رشته حفظ کامل قرآن و 35 نفر در رشته مفاهیم قرآنی در این جشنواره حضور دارند.
کلانتری به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: ایشان بر ضرورت حفظ سراسری قرآن در کشور تاکید دارند بر همین اساس سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند زیرا وظیفه بسیج، پر کردن تمام خلاء‌ها در کشور است.
وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که بسیج به فریاد مسئولین رسیده، نهضت حفظ قرآن است که سازمان بسیج در این راستا در سال جاری حفظ دو جزء از قرآن را به صورت عمومی شروع کرده و به زودی برای زیر پوشش قرار دادن جمعیت کلان کشور تا حفظ کامل قرآن اقدام خواهد کرد.
دبیر جشنواره قرآن و عترت فرهنگیان گفت: در بخش مفاهیم قرآن، رویکرد جدیدی وجود دارد به این صورت که از ارائه کتاب به فرهنگیان پرهیز شده و بیشترین تاکید دبیرخانه بر روی ارائه مقالات و کارهای پژوهشی توسط این قشر است زیرا ضرورت دارد که فرهنگیان با مفاهیم این کتاب آسمانی آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وی با بیان اینکه در مسابقات دانش آموزی محدودیت‌هایی وجود دارد اظهار کرد: در جشنواره قرآن و عترت فرهنگیان هیچ گونه محدودیتی در نظر گرفته نشده است و تمام موضوعات پژوهشی نیز طبق دستورالعمل‌ها به مراکز استانی ابلاغ شده است.
کلانتری با انتقاد از وجود برخی کم کاری‌ها در مرحله استانی این جشنواره افزود: فرهنگیان برتافته از فرهنگ قرآنی هستند بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا آن طور که شایسته قرآن است برنامه‌هایی در مورد این کتاب الهی برگزار کنند.
 وی ابراز کرد: در مرحله استانی مسابقات قرائت ویژه خواهران اطلاع رسانی ضعیفی صورت گرفته است اما کارگروهی در این زمینه تشکیل شده تا به رفع مشکلات به ویژه در میان فرهنگیان بپردازند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول