اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل:

احیای بازی‌های بومی اولویت هیئت عشایری است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: احیای بازی‌های بومی و محلی اولویت هیئت ورزش روستایی و عشایری است.

احیای بازی‌های بومی اولویت هیئت عشایری است
علیرضا احدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: احیای بازی‌های بومی و محلی را در شهرهای بیله‌سوار، مشگین‌شهر و خلخال به شکل شایسته انجام داده‌ایم و قرار است کتاب بازی‌های بومی و محلی نیز تدوین و چاپ شده و در اختیار هیئت‌ها و فدراسیون قرار گیرد.
وی در ادامه از جذب اسپانسر و برگزاری مسابقات مختلف بومی – محلی خبر داد.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل از آمادگی میزبانی برگزاری جشنواره و المپیاد کشوری ورزش روستایی و عشایری خبر داد و افزود: سال آینده برگزاری بازی‌های بومی و محلی در قالب جشن کوچ عشایر در مشگین‌شهر و میزبانی مسابقات فوتبال و دو و میدانی را درخواست کردیم که امیدواریم با جذب اسپانسر و حمایت‌های مالی فدراسیون به این کار موفق شویم.
احدی همچنین از برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقات جام رمضان،‌ اوقات فراغت جوانان و نوجوانان روستایی و عشایری و مسابقات کشتی‌گیر با حضور گسترده مردم ابراز رضایت کرد.
احدی بیان داشت: بر اساس تقویم ورزشی، برگزاری مسابقات منظم را در دستور کار قرار دادیم و به مناسبت‌های مختلف رشته‌های متعدد مسابقاتی را برگزار می‌کنیم.
وی از انتخاب جوان ورزشکار نمونه روستایی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از رئیس فدراسیون انتظار داریم یک دستگاه مینی‌بوس برای تامین نیازمندی این هیئت در اعزام به مسابقات مختلف در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم اعزام‌های سالانه خود که به بیش از 35 اعزام می‌رسد با شایستگی انجام دهیم.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل بیان داشت: ‌فعالیت ورزشی این هیئت با چند هیئت دیگر برابری می‌کند به طوری که با برآورد هزینه اجاره مینی‌بوس باید سالانه 18 میلیون تومان در این زمینه تامین بودجه کنیم تا بتوانیم اعزام تیم‌ها را داشته باشیم.
وی با قدردانی از کاهش حق بیمه روستایی برای عضویت در هیئت ورزش روستایی و عشایری گفت:‌ با توجه به اینکه روستاییان ما از اقشار ضعیف و کم‌توان جامعه هستند این کاهش حق بیمه سبب شده تا استقبال خوب جوانان و نوجوانان را به بیمه ورزشی شاهد باشیم.
وی به وجود یک هزار و 762 روستا در استان با احتساب میانگین 100 نفر در  هر روستا، ابراز داشت: ما با جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری نمی‌توانیم 280 دست لباس ورزشی و یا حداکثر 300 توپ ورزشی را عادلانه و به طور مساوی بین آنها تقسیم کنیم که در این زمینه نیازمند حمایت فدراسیون و هیئت ورزش جوانان استان هستیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول