اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمام نهادهای فرهنگی است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه تمام نهادهای فرهنگی سطح کشور دانست.

پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمام نهادهای فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری راه روشن، سیدمحمدحسینی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری راه روشن در مشهد اظهار داشت: طبق آموزه‌های دینی و بر اساس تدبیر کتاب آسمانی قرآن در نحوه انتقال مفاهیم و تاریخ گذشتگان در قالب قصه باید پیام‌ها و هشدارها از طریق هنر و با زبانی متفاوت به جامعه منتقل شود.
وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک رسالت اصلی بر دوش تمام نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها، مراکز آموزشی و آحاد جامعه است که هر کدام به سهم خود به این عرصه ورود پیدا کرده و ایفای نقش می‌کنند.
حسینی افزود: با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام اسلامی در این کشور دشمنان تمام همت خود را به ضربه زدن از طریق تهاجم فرهنگی معطوف داشته که در زمینه مبارزه با آن باید مسئولان هوشیار بوده و در استفاده از ظرفیت‌های مختلف در راستای خنثی سازی این توطئه کوشا باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: علاوه بر انتقال پیام از طریق هنر و هنرمندان می‌توان از ظرفیت رسانه‌های گفتاری، دیداری، شنیداری و کتاب‌ها برای تنویر افکار عمومی و مقابله با بروز بحران‌های احتمالی استفاده کرد.
وی با اشاره به انتشار برخی آمار و حوادث ناگوار از طریق جراید و رسانه‌ها تصریح کرد: رسالت اصلی این گونه جراید ریشه‌یابی و بررسی علت وقوع این ناهنجاری‌ها و در نهایت ارائه راهکار است که صداو سیما در این حوزه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول