اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

مجلس از ابزار استیضاح در برخورد با اختلاس‌گران استفاده می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: مجلس از ابزار قانونی خود و اهرم فشار با نام استیضاح در برخورد با اختلاس‌کنندگان استفاده می‌کند و معتقد است باید عوامل این اختلاس به مردم شناسانده شود.

مجلس از ابزار استیضاح در برخورد با اختلاس‌گران استفاده می‌کند
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در حاشیه مانور امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجلس وظیفه خود را در این ارتباط انجام می‌دهد و با استیضاح وزیر اقتصاد سعی می‌کند قضایای اختلاس اخیر را که مایه بهت و حیرت مردم شده بیشتر روشنگری و تبیین کند تا با افراد متخلف و مجرم برخورد قانونی انجام شود.
وی بیان داشت: مجلس با احضار وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و با حضور حجت‌الاسلام پور‌محمدی جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن افراد یاد شده گزارشات متعددی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کردند که نظر بخشی از آنها قانع‌کننده بود اما قسمت اعظم آن قانع کننده نبود.
این نماینده مجلس فرمایش مقام معظم رهبری در جمع مردم کرمانشاه در برخورد بدون اغماض با اختلاس‌کنندگان را یادآور شد و افزود: این افراد از هر طبقه، گروه و در هر لباس و منصبی باشند باید مجازات شده و حقوق تضییع شده بیت‌المال نیز برگردانده شود.
وی ادامه داد: چه استیضاح رای بیاورد یا نیاورد در جای خود محفوظ، اما نمایندگان مجلس با اقدامات پیگیرانه و بر اساس مطالبه و انتظار مردم، مسئولان و مدیران را به چالش کشیده‌اند به طوری که عزل یا استعفای مدیران عامل بانک‌ها از جمله‌ ملی، صادرات و آریا در همین راستا بوده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس بیان داشت: بر اساس گزارش مستند حجت‌الاسلام اژه‌ای 30 نفر از افراد مجرم در این پرونده تا کنون دستگیر شده‌اند و کار شناسایی و دستگیری اعضای دیگر نیز ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل موسوی یادآور شد: مدیرعامل سابق بانک ملی نیز برخلاف وعده‌ها امروز در کانادا سکونت کرده و فعلاً قصد برگشت به ایران را ندارد اما اگر به کشور برگردد بسیاری از مسایل روشن خواهد شد و حتی ممکن است برخی از افراد بی‌گناه نیز در این پرونده از منجلاب رهایی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: مجلس با همراهی سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و بالاتر از همه وزارت اطلاعات این قضیه را پیگیری می‌کند و امیدواریم به حرمت خون شهدا و عظمت انقلاب اسلامی عاملان آن به سزای اعمال خود برسند.
این نماینده مجلس در پایان به خبرنگار فارس اظهار داشت: نباید چنین مسایلی را به حیثیت و آبروی نظام نسبت دهیم چرا که گناه یک نفر را نباید به پای نظام و بسیاری از مسئولان دلسوز آن نوشت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول