اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

خوشحالم که فاصله مردم و ورزش برداشته شد

خبرگزاری فارس: نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت برداشتن فاصله بین مردم و ورزش‌های همگانی است که این موضوع جای خوشحالی دارد.

خوشحالم که فاصله مردم و ورزش برداشته شد
محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت دیدار با اعضای همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت اظهار داشت: نکته‌ای که در حال حاضر باید به آن توجه کنیم این است که هدف اعضای همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت یک طرح ملی و سلامت‌زا است.
وی افزود: در زندگی ماشینی امروز که کم‌تحرکی جز خصیصه زندگی انسان‌ها شده است به طور حتم استقبال عمومی از طرح‌هایی مانند همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت که هدفی جز شادابی و سلامتی انسان‌ها را به دنبال ندارد، افزایش چشمگیری می‌یابد.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای به وضع سلامتی خود کرد و اظهار داشت: از حدود 15 سال گذشته به توصیه پزشک، پیاده‌روی را ترک نکرده و برخی اوقات چند ساعت را به این مقوله اختصاص می‌دهم.
وی آموزه‌های اسلامی را بهترین دارو برای توسعه ورزش از جمله ورزش‌های همگانی در بین مردم دانست و بیان کرد: سه رشته ورزشی شنا، تیراندازی و سوارکاری از رشته‌های خاص دستور داده شده در اسلام است که این موضوع با جدیت به همه خانواده‌ها برای تعلیم دادن به فرزندانشان توصیه شده است.
رهبر ادامه داد: چنین ورزش‌هایی علاوه بر نفع مادی که همان سلامتی است از نظر معنوی نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
وی با اشاره به برخی از قوانین فقه اسلامی مبنی بر نهی کردن افراد از راحت‌طلبی گفت: با اینکه مسلمانان از راحت‌طلبی بیهوده نهی شده‌اند ولی به طور حتم راحتی ورزشی که بزرگ‌ترین نشانه آن سلامت روح و جسم انسان‌هاست با راحت‌طلبی ذکر شده در فقه اسلامی تفاوت اساسی دارد.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به مقوله نماز کرد و افزود: حتی در این فریضه بزرگ مسلمانان، توجه به سلامتی انسان‌ها با انجام دادن صحیح حرکات بجا آوردن نماز نیز مدنظر قرار گرفته است.
وی رفتار پیامبر اسلام را در توجه به سلامتی مردم بهترین الگو برای همه مسئولان کشور دانست و اضافه کرد: زمانی که از ایشان خواستند در مورد نتیجه یک رقابت ورزشی قضاوت کنند، در عین حال که قوی‌ترین انسان‌ها را باتقواترین آنها خواندند ولی در همان حال نیز، توجه به سلامتی جسم که ناشی از ورزش است را نهی نکردند.
رهبر در مورد اقدامات مجلس برای توسعه ورزش همگانی با اشاره به اینکه با خصوصی شدن بخش ورزش به شدت مخالف هستیم، تاکید کرد: دولت باید شرایط توسعه ورزش همگانی را در بین آحاد مردم به صورت جدی دنبال کند.
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به توافق مجلس شورای اسلامی برای ایجاد وزارت جدید ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف نمایندگان مردم مبارزه با باندبازی‌های ورزشی و مقابله با خرج شدن بودجه‌های عمومی ورزشی در جای غیر اصلی خود بود.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور حتم اهداف اعضای همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت که همراه کردن عالمان مذهبی و ورزشی با یکدیگر برای توسعه ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه است بهترین نتیجه بخشی را برای ایجاد سلامت عمومی مردم و جامعه به دنبال دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول