اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

کنترل مذهب در عربستان توسط غرب صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: کنترل مذهب در عربستان توسط غرب صورت می‌گیرد و برای گرد‌هم آوردن این مذهب از آمریکایی‌ها کمک می‌گیرند.

کنترل مذهب در عربستان توسط غرب صورت می‌گیرد
حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اختلاف اساسی شیعه و سنی برسر خلافت اسلامی و مرجعیت دینی است، اهل سنت امامت را به عنوان رهبری اجتماع قبول دارند، ولی امامت به معنای مرجعیت دینی و به معنی ولایت را نمی‌پذیرند.
وی تصریح کرد: اهل تسنن برای هیچ کس حتی برای ابوبکر و عمر و عثمان چنین منصبی را قائل نیستند، از این رو عصمت را در امام و خلیفه لازم نمی‌دانند، ولی شیعه امامان خود را معصوم از خطا می‌دانند.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات افزود: در مورد ایدئولوژی در میان منطقه می‌تواند جذابیت داشته باشد و به همین دلیل از طرفی آنها ما را تحریک می‌کنند و از طرف دیگر می‌توان فرعیت خاکستری را به عنوان یک عامل باز دارنده قرار دهند و در جاهایی که اقدامات قومی سیاسی و فرهنگی باشد از این عامل استفاده می‌شود.
خراسانی تصریح کرد: در بین عرب و کرد، بلوچ و فارس و در بخش‌های دیگر از بخش‌های ایدئولوژی استفاده می‌شود و از آنها برای جاسوسی استفاده می‌کنند.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در واقع وقتی که  آرمان‌ها رشد می‌کند از آن آرمان‌ها برای نابود کردن و ضربه‌زدن به چهره‌های تندرو استفاده می‌کنند است که این امر برای ایجاد اختلافات مذهبی است.
خراسانی افزود: این افراد از مذهب به عنوان بازارهای اسلامی استفاده می‌کنند و آنها را وادار می‌کنند تا حول محور مذهب را تذهیب کنند.
وی تصریح کرد: وهابیون با غرب گره خوردند و در سیاست مورد حمایت آمریکایی‌ها قرار گرفتند.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کنترل مذهب در عربستان توسط غرب صورت می‌گیرد و برای گرد‌هم آوردن این مذهب از آمریکایی‌ها کمک می‌گیرند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول